۰ نفر

آمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۲۱ تن رسید

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبر: 423141
آمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۲۱ تن رسید

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۵۴۷ نفر و قربانیان ناشی از این بیماری به ۲۱ تن افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تارنمای خبری یواس‌ای‌تودی گزارش داد که گستره شیوع ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۳۴ ایالت و منطقه کلمبیا رسیده و آمار مبتلایان قطعی به این بیماری به ۵۴۷ نفر افزایش یافته است.

تاکنون ۲۱ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که ۱۸ مورد از این آمار در ایالت واشنگتن، دو مورد در ایالت فلوریدا و یک مورد در ایالت کالیفرنیا بوده است.

سرعت شیوع بیماری کرونا در آمریکا در هفته گذشته ناگهان افزایش یافته به طوری که روز شنبه ۱۱۷ مورد و در روز گذشته ۱۰۷ مورد جدید ابتلا گزارش شده است.

شیوع کرونا همچنین حاشیه‌های سیاسی و هراس میان مقام‌های آمریکا نیز داشته است. در هفته گذشته در کنفرانس بزرگ در این کشور با حضور مقام‌های ارشد دولتی از جمله دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده برگزار شده که پس از پایان پاسخ چند تن از شرکت‌کنندگان آزمایش کرونا مثبت اعلام شد.

نشست سالانه شورای امور عمومی آمریکا و رژیم اسرائیل (آیپک) هفته گذشته برگزار شد و پس از آن این نهاد صهیونیستی اعلام کرد که آزمایش کرونا برای دو تن از شرکت‌کنندگان در این نشست مثبت بوده است. مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا یکی از سخنرانان این نشست بود.

«کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» نیز هفته پیش برگزار شد که ترامپ و پنس در کنار تنی چند از مقام‌های ارشد کاخ سفید و بسیاری از اعضای کنگره آمریکا در آن حضور داشتند و پس از برگزاری این نشست ابتلای یکی از شرکت‌کنندگان به کرونا تایید شد.

سناتور «تد کروز» یکشنبه‌شب در پیامی توئیتری اعلام کرد که با فرد مبتلا در این نشست تماس داشته و با او دست داده است و با توجه به توصیه پزشکان به مدت یک هفته خود را در خانه قرنطینه خواهد کرد.