۰ نفر

مقامات سعودی آزادی برخی از شاهزادگان محبوس را آغاز کردند

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۳۰
کد خبر: 423132
مقامات سعودی آزادی برخی از شاهزادگان محبوس را آغاز کردند

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: مقامات سعودی روز یکشنبه آزادی برخی از شاهزادگان و مقامات بازداشت شده در قالب اجرای طرح امنیتی گسترده دو روزه خود را آغاز کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،‌ روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از این منابع نوشت: آزادی برخی از بازداشت‌ شدگان در زمانی صورت می‌گیرد که عربستان به دنبال پایان دادن به شایعات درباره وضعیت جسمانی ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه ۸۴ ساله سعودی است.

این روزنامه می‌افزاید،‌ لیست آزادشدگان شامل شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف، وزیر کشور و شاهزاده سعود بن نایف بن عبدالعزیز، پدر وزیر کشور و امیر منطقه شرق بعد از احضارشان به دادگاه سلطنتی برای بازجویی است.

این منابع تصریح کردند، این دو در چارچوب کمپینی امنیتی به منظور بازجویی بازداشت شدند کمپینی که طی آن ده‌ها شاهزاده و مسؤول از روز جمعه در تلاشی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به منظور پاکسازی و یکدست کردن خاندان سلطنتی انجام شد.

طی این کمپین دو تن از برجسته‌ترین اعضای خاندان سلطنتی یعنی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، کوچکترین بردار ملک سلمان و شاهزاده محمد بن نایف،‌ برادرزاده پادشاه و ولیعهد مخلوع عربستان بازداشت شدند.  

این روزنامه به نقل از منابع آگاه از ماجرا آورده است، انتظار می‌رفت این دو شاهزاده نیز در روز یکشنبه آزاد شوند.

بنا به اظهارات این منابع، دلیل بازداشت آنها هشدار به دو شاهزاده با این مضمون بوده که باید شاهزاده محمد را تایید کنند.

منابع به روزنامه می‌گویند، دادگاه سلطنتی عربستان در ابتدا دو شاهزاده را به دسیسه چینی با هدف کودتا علیه قدرت و کنار زدن محمد بن سلمان متهم کرد به خصوص که این منصب قبلا متعلق به محمد بن نایف بوده است.

طبق نوشته وال استریت ژورنال، کمپین بازداشت‌ها شامل ده‌ها مقام وزارت کشور، ارتش، افسران و دیگر شخصیت‌ها به اتهام حمایت از تلاش کودتای ادعایی می‌شود.