۰ نفر

تداوم کاهش نرخ بیکاری در آمریکا

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۳۴
کد خبر: 423098
تداوم کاهش نرخ بیکاری در آمریکا

نرخ بیکاری آمریکا به ۳.۵درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با وجود کاهش رشد اقتصادی در سطح جهان و دست به گریبان بودن با ویروس کرونا، بازار کار آمریکا کماکان در موقعیت نیرومندی باقی مانده است  به گونه‌ای که عملکرد بازار کار بزرگ ترین اقتصاد جهان کماکان رضایت بخش بوده است.

در ماه فوریه شمار بیکاران با ۱۰۵ هزار نفر کاهش به پنج میلیون و ۷۹۰ هزار نفر رسیده و از طرف مقابل با ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی اکنون شمار جمعیت شاغلین به ۱۵۸ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر رسیده است. طی این مدت هم چنین نرخ مشارکت در بازار کار که نسبت جمعیت فعال در بازار کار به کل جمعیت بالغ را اندازه می گیرد به ۶۳.۴ درصد رسیده است که یکی از بالاترین ارقام ثبت‌شده از سال ۲۰۱۳ تاکنون محسوب می شود.

نیل دوتا، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " رنسانس مکرو ریسرچ” گفت: با وجود درگیری با ویروس کرونا، عملکرد بازار کار چندان هم بد نبود و این خیلی امیدوارکننده است. زمانی که یک بحران به طرفتان می آید، قرار داشتن در موضعی نیرومند خیلی به مهار بحران کمک می کند.  

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۷۳ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۸۲ با ۱۰.۸ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

تام گیمبل، کارشناس بازار کار در موسسه " لازال نتورک” گفت: بسیاری از کارفرمایان برنامه خود برای استخدام نیروهای جدید را تا مشخص شدن وضعیت به تاخیر انداخته اند و برخی نیز به نیروهای خود گفته اند در خانه بمانند و دورکاری کنند. با این حال شمار استخدام های جدید بیشتر از انتظارات قبلی بوده است.  

در شرایطی که کاهش رشد اقتصادی و و افزایش شمار متلایان به کرونا، نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود در بزرگ ترین اقتصاد جهان را تشدید کرده است، آمارهای جدید از بازار کار نیرومند این کشور می‌تواند انگیزه فعالان مالی را برای تداوم فعالیت‌های خود حفظ کند.