۰ نفر

تبدیل آسیا به قطب بزرگ ثروتمندان در جهان

۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۱۳
کد خبر: 422920
 تبدیل آسیا به قطب بزرگ ثروتمندان در جهان

آسیا تا ۲۰۲۴ تبدیل به دومین قطب بزرگ ثروتمندان در جهان می شود و هند موتور اصلی رشد این گروه خواهد بود.

به گزارش راشاتودی، بنگاه نایت فرانک پیش بینی می کند آسیا تا 2024 تبدیل به دومین قطب بزرگ ثروتمندان در جهان شود و هند موتور اصلی رشد این گروه باشد. به این ترتیب هند از چین و اندونزی پیشی خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تعداد فوق ثروتمندان جهان با دارایی بیش از 30 میلیون دلار در 2019، شش درصد افزایش یافت و به 513200 نفر رسید و انتظار می‌رود تا 5 سال آینده بیشتر شود. طبق جدیدترین گزارش ثروت این شرکت، جمعیت فوق ثروتمندان جهان 27 درصد افزایش می یابد و به حدود 650 هزار نفر می‌رسد.

 از آنجایی که منطقه آسیا پاسیفیک محل اقتصادهای دارای سرعت رشد بالاست، تعجب‌آور نیست که اکثر میلیونر های جدید در کشورهایی مثل هند و چین باشند. هند در سال گذشته کمتر از 6 هزار فوق ثروتمند داشت ولی ‌پیش بینی می‌شود این رقم 73 درصد افزایش داشته باشد که سریع ترین سرعت رشد در آسیا و سراسر جهان است.

 پس از هند، مصر و ویتنام قرار خواهند داشت که جمعیت فوق ثروتمند آن ها به ترتیب 66 و 64 درصد رشد می کند. چین با 58 درصد رشد جمعیت فوق ثروتمند، در بین سه کشور اول قرار نمی گیرد و پس از آن اندونزی و تانزانیا خواهد بود.

 آمریکا در حال حاضر در این مسابقه ثروت اول است و 240575 فوق ثروتمند در این کشور زندگی می کنند یعنی بیشتر از  مجموعه اروپا و آسیا. آمریکا مطمئناً باز هم در جایگاه اول قرار خواهد داشت ولی رشد جمعیت فوق ثروتمندان آن طی پنج سال آینده تنها 22 درصد خواهد بود، یک درصد کمتر از روسیه.

 گزارش ثروت بر اساس رشد تولید ناخالص داخلی، قیمت خانه، عملکرد سهام، نرخ بهره و سایر گروه‌های سرمایه‌ای که تحت مالکیت افراد قرار دارند تهیه می شود.