۰ نفر

تغییر در قوانین مهاجرتی روسیه

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۴۰
کد خبر: 422893
تغییر در قوانین مهاجرتی روسیه

پوتین مقررات مهاجرتی و قوانین شهروندی در روسیه را اصلاح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین دستور اغاز روند اصلاح مقررات مهاجرتی و قوانین شهروندی در روسیه را صادر کرده و دولت روسیه انتظار دارد گزارش مربوطه را تااول مارس ۲۰۲۱ دریافت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است در چارچوب فعالیت کارگروه اجرایی سیاست‌گذاری‌های مهاجرتی فدراسیون روسیه تا سال ۲۰۲۵، اقداماتی را به منظور اصلاح سازمان‌های مهاجرتی و انجمن‌های شهروندی در روسیه بر اساس دستورالعمل تهیه و تدوین شده توسط این کارگروه اجرایی به انجام برساند.

پوتین طرحی از دستورالعمل‌های مربوط به اجرای سیاست‌های مهاجرتی در روسیه را برای سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۵ تصویب کرده و آنتون وینو، رئیس دفتر ستاد اجرایی ریاست جمهوری را به عنوان مسئول این اقدامات منصوب کرده است.

در ماه فوریه، مجلس عوام روسیه لایحه‌ای را تصویب کرد که لزوم کار کردن افراد ناتوان جسمی به عنوان شرط اخذ تابعیت روسیه را منتفی می‌ساخت. براساس قوانین و مقررات فعلی کشور روسیه، یک خارجی تنها زمانی می‌تواند اقدام به درخواست شهروندی روسیه کند که توان کار کردن داشته باشد و در صورتی که برای کار مناسب نباشد، باید یک فرزند توانمند بالای ۱۸ سال داشته باشد تا تابعیت روسیه دریافت کند.