۰ نفر

جدیدترین آمار منتشرشده از سوی اداره آمار آمریکا نشان داد؛

افت ۱۷درصدی صادرات آمریکا به ایران در ژانویه ۲۰۲۰/ تحریم‌های آمریکا علیه ایران با انتقاد نهادهای بشردوستانه مواجه شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 422764
افت ۱۷درصدی صادرات آمریکا به ایران در ژانویه ۲۰۲۰/ تحریم‌های آمریکا علیه ایران با انتقاد نهادهای بشردوستانه مواجه شد

صادرات آمریکا به ایران در ژانویه ۲۰۲۰ با افت ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۳.۷ میلیون دلار رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی افت 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 3.9 میلیون دلار رسیده است.

صادرات آمریکا به ایران در ژانویه 2020 بالغ بر 3.7 میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به ژانویه سال قبل افت 17 درصدی داشته است. آمریکا در ژانویه سال میلادی گذشته 4.5 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

افت 17 درصدی صادرات آمریکا به ایران در ژانویه 2020 درحالی است که دولت این کشور مدعی است هیچ محدودیتی برای صادرات دارو و کالاهای بشردوستانه به ایران قرار نداده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، تحریم های آمریکا علیه ایران با انتقادهای سازمان غیردولتی و نهادهای بشردوستانه مواجه شده است.

واردات آمریکا از ایران در ژانویه امسال نیز 0.2 میلیون دلار بوده است. آمریکا در ژانویه سال قبل هیچ کالایی از ایران وارد نکرده بود.

ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا در ژانویه 2020 در جایگاه  166 جای گرفته است و در میان منابع وارداتی آمریکا در جایگاه 202 جهان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش تجارت دو کشور پیش از روی کار آمدن ترامپ یعنی در سال 2016 بالغ بر 258 میلیون دلار بود که این رقم در نخستین سال ریاست جمهوری ترامپ به 199 میلیون دلار کاهش یافت، در سال 2018 با افزایش قابل توجه به 495.7 میلیون دلار رسید و در سال 2019 با افت 85 درصدی نسبت به سال قبل از آن به 74.5 میلیون دلار رسید.