۰ نفر

پمپئو سازمان ملل متحد را تهدید کرد

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۳۰
کد خبر: 422674
پمپئو سازمان ملل متحد را تهدید کرد

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد تهدید کرد اقداماتی که به شرکت‌های آمریکایی فعال در شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی آسیب برساند، پاسخ خواهند داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعدازظهر  جمعه با اعلام این خبر، افزود مایک پمپئو و آنتونیو گوترش درباره پیشرفت‌های اخیر به سمت یک راه‌کار سیاسی در افغانستان و همچنین یمن، لیبی و سوریه تبادل نظر کردند.

وی ادامه داد: در ارتباط با سوریه، دوطرف درباره اهمیت آتش بس و تداوم اختیارات سازمان ملل برای ارسال کمک‌های انسانی فرامرزی تبادل نظر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: پمپئو همچنین ناراحتی خود را نسبت به تصمیم کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در انتشار اطلاعات شرکت‌های فعال در سرزمین‌های تحت کنترل اسرائیل تکرار کرد.

کمیسر عالی حقوق بشر هفته گذشته اسامی شرکت‌های آمریکایی را که بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با رژیم صهیونیستی در شهرک سازی غیرقانونی همکاری دارند،  منتشر کرد.

اورتاگس اظهار کرد: وزیر خارجه روشن کرد که به تعامل با مقامات سازمان ملل متحد و اعضای آن در این زمینه ادامه می‌دهد اما رفتار بی‌پروایانه آن را نسبت به شرکت‌های آمریکایی تحمل نخواهد کرد.

وی به نقل از پمپئو تهدید کرد به اقدامات آسیب رسان به جامعه تجاری ما، پاسخ داده خواهد شد.

آمریکا در سال ۲۰۱۸ در حمایت از رژیم صهیونیستی عضویت خود در شورای حقوق بشر را لغو کرد.

این کشور بارها با استفاده از حق وتو، مانع از تصویب قطعنامه علیه جنایات صهیونیست‌ها شده است.

دولت ترامپ پیش از این هم دادستان دادگاه بین المللی کیفری را به دلیل تعقیب جنایات سربازان آمریکایی در افغانستان تحت تحریم قرار داد اما این اقدام مانع از پیگیری کیفری جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان نشد.