۰ نفر

ظریف خواستار شد؛

دولت‌ها و خطوط هوایی برای بازگشت ایرانی‌ها به کشور کمک کنند

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰
کد خبر: 422572
دولت‌ها و خطوط هوایی برای بازگشت ایرانی‌ها به کشور کمک کنند

وزیر خارجه ایران با اشاره به تاثیر لغو پروازها به ایران روی شهروندانی که می‌خواهند به کشور بازگردند، از دولت‌ها و خطوط هوایی خارجی خواست به بازگشت آنها کمک کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) از تلاش‌های این وزارتخانه برای بازگرداندن شهروندان ایرانی به وطن، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا خبر داد.

ظریف در صفحه توئیتر خود با اشاره به لغو تعدادی از پروازها به ایران نوشت: «شهروندان ما در خارج [از ایران] در پی لغو پروازها به دلیل شیوع ویروس کووید۱۹ گرفتار شده‌اند».

وی درباره واکنش ایران به این موضوع توضیح داد: «ما در تهران و در هیأت‌های خارجی خود بیشترین تلاش را برای بازگشت امن آنها به وطن انجام می‌دهیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سپس خواستار لغو محدودیت‌های پروازی به ایران شد: «ما از دولت‌ها و خطوط هوایی مرتبط می‌خواهیم طبق دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی به آنها کمک کنند».

photo_2020-03-06_15-48-20

طی چند روز اخیر وزرای خارجه چین، روسیه، سوئیس، نروژ، عراق، پاکستان، اتریش و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محمدجواد ظریف تلفنی گفتگو و درباره شیوع ویروس کرونا به رایزنی پرداختند.

همچنین در پی شیوع کروناویروس در ایران تعدادی از کشورها از جمله چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتریش اقدام به ارسال محموله های کمک از جمله کیت های تشخیص کرونا به ایران کرده اند.

این در حالی است که برخی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی، در راستای هراس‌افکنی علیه جمهوری اسلامی، به بهانه شیوع کرونا طی روزهای اخیر پروازها به ایران را لغو کردند.