۰ نفر

کانادا هم نرخ بهره را کاهش داد

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
کد خبر: 422564
کانادا هم نرخ بهره را کاهش داد

پس از آمریکا، بانک مرکزی کانادا نیز نرخ بهره را کاهش داد.

به گزارش رویترز، در اتفاقی بی سابقه در طول یک دهه اخیر، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره در این کشور را ۰.۵ درصد کاهش داد تا به تقویت رشد اقتصادی این کشور در شرایطی که ویروس کرونا بر فعالیت بخش های گوناگون سایه افکنده است، کمک کند. این بانک هم چنین در بیانیه خود اعلام کرده که آماده کاهش بیشتر نرخ بهره دو صورت لزوم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال کاهش نرخ بهره در آمریکا، شمار زیادی از بانک های مرکزی در جهان دست به اقدام مشابهی زده اند. پیش از بانک مرکزی کانادا، بانک های مرکزی استرالیا، عربستان، امارات، کویت و بحرین نرخ بهره را ۰.۵ درصد کاهش داده بودند.

بانک مرکزی کانادا هم چنین با تاکید بر آمادگی برای همکاری با سایر کشورهای گروه هفت اعلام کرده است که کلیه اقدامات لازم برای حمایت از رشد اقتصادی و حفظ نرخ تورم در محدوده هدف گذاری شده را انجام خواهد داد. این بانک هم چنین با اعتراف به کاهش رشد اقتصادی کانادا اعلام کرد که به احتمال زیاد رشد هدفگذاری شده ۱.۳ درصدی برای سه ماهه نخست سال محقق نخواهد شد. 

در واکنش به این تصمیم بانک مرکزی کانادا، ارزش دلار این کشور در برابر همتای آمریکایی خود با ریزش مواجه شد تا جایی که هر دلار آمریکا به ۱.۳۴۱۶ دلار کانادا افزایش یافت.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در جمع خبرنگاران در شهر مونترال گفت: شاهد این هستیم که رشد اقتصادی مان کاهش پیدا کرده است اما قادریم تا راهی را برای حل این مشکل پیدا کنیم.

هر چند کانادا درگیری کمتری را به نسبت آمریکا با ویروس کرونا دارد اما انتظار می رود که دست کم تا پایان سه ماهه نخست امسال، پیامدهای این ویروس بر روی اقتصاد کانادا ادامه داشته باشد. 

بیل مورنو، وزیر دارایی کانادا نیز ضمن اعلام آمادگی دولت برای حمایت از شرکت های این کشور در برابر ویروس کرونا گفت که این شرکت ها تا پیش از تحویل لایحه بودجه نیز میتوانند برای دریافت کمک های فدرال درخواست دهند.