۰ نفر

روسیه به دنبال ارزیابی مجدد بودجه با توجه به بحران کرونا است

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۱۳
کد خبر: 421845
روسیه به دنبال ارزیابی مجدد بودجه با توجه به بحران کرونا است

نخست‌وزیر روسیه از دولت این کشور خواست تا با در نظر گرفتن مجدد اثر تحریم و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، بودجه دولتی در این کشور مجددا ارزیابی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه، دستور داد تا دولت این کشور مجددا بودجه را با توجه به تاثیرات بلند مدت باقی ماندن تحریم‌ها و بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان ارزیابی کند و یک بودجه جدید طراحی شود.

میشوستین گفت: در تعیین شاخص‌های مهم بودجه باید تمام مخاطرات موجود چه آنهایی که در گذشته بودند که مربوط به تحریم‌هاست و چه آنها که در شرایط کنونی با آنها مواجه هستیم، نظیر شیوع ویروس کرونا با دقت مورد ارزیابی قرار گیرند.

این مقام روس تاکید کرد که دولت این کشور باید تمام جوانب و اقدامات لازم برای مقابله با تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا را مدنظر قرار دهد.

سرعت شیوع ویروس کرونا نگرانی‌هایی را نسبت به کاهش احتمالی رشد اقتصادی در جهان ایجاد کرده است.

هفته گذشته بورس‌های بین‌المللی و به خصوص بورس آمریکا بدترین عملکرد را از زمان بحران بزرگ اقتصادی جهان در سال 2018 تاکنون تجربه کردند.

در عین حال قمیت نفت به کمترین میزان طی یک سال گذشته رسید که دلیل اصلی آن نیز نگرانی از تقاضای نفت ناشی از افت فعالیت‌های اقتصادی به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

البته انتظار می‌رود، این هفته کشورهای عضو اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت نظیر روسیه، برای کاهش عرضه به بازار جهانی در راستای جلوگیری از شکل گرفتن مازاد عرضه بالا به جمع‌بندی برسند.