۰ نفر

کرونا در آمریکا هم قربانی گرفت

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۵۲
کد خبر: 420921
کرونا در آمریکا هم قربانی گرفت

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که در ایالت واشنگتن دستکم یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس «کرونا» جان خود را از دست داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های آمریکایی روز شنبه از ثبت اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس «کرونا» جدید (کووید-۱۹) در این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش‌ها، این فرد ظاهرا یکی از دو نفری است که اخیرا اعلام شده بود در ایالت واشنگتن مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده‌اند. یکی از این دو نفر اخیرا از کره جنوبی بازگشته بود، اما نفر دوم هیچ ارتباط روشنی با افراد یا کشورهای پرخطر نداشته است. 

قرار است مسئولان ایالت واشنگتن تا ساعتی دیگر در این خصوص نشست خبری برگزار کنند.

پیش از این گزارش شده بود که در حال حاضر دستکم 60 مورد تأییدشده ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شده و صدها نفر هم به ظن ابتلا به این ویروس، در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور  آمریکا که قرار است امشب برای دومین بار در مورد وضعیت کرونا در آمریکا در نشست خبری حاضر شود، با اشاره به مرگ سالانه ده‌ها هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به آنفولانزا، رسانه‌ها را به بزرگنمایی در مورد کرونا با هدف تضعیف شانس وی در انتخابات ریاست‌جمهوری متهم کرده است.

هراس از شیوع کرونا در آمریکا، بازار بورس این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. رشد قابل توجه شاخص‌‌های بورس آمریکا که در سه سال گذشته همواره به عنوان یکی از دستاوردهای ادعایی ترامپ مطرح بوده، ظرف تنها یک هفته، به کلی از میان رفته است.