۰ نفر

انتقاد بولتون از توافق با طالبان

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۳۲
کد خبر: 420916
انتقاد بولتون از توافق با طالبان

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با انتقاد از توافق امروز دولت این کشور با طالبان، گفت این توافق به طالبان مشروعیت بخشیده و به دشمنان آمریکا پیامی غلط ارسال می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز شنبه به شدت از توافق امروز دولت این کشور با گروه شبه‌نظامی طالبان انتقاد کرد و گفت این توافق مشابه توافقاتی است که در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا منعقد می‌شد. 

بولتون در توییتر نوشت: «امضای این توافقنامه با طالبان، ریسکی غیرقابل قبول برای جمعیت غیرنظامی آمریکاست. این یک معامله اوباماگونه است.»

وی افزود: «مشروعیت‌بخشی به طالبان، به تروریست‌های داعش و القاعده و به طور کلی به دشمنان آمریکا، پیامی غلط ارسال می‌کند.»

بولتون که تا تابستان امسال مشاور امنیت ملی آمریکا بود، نهایتا به دلیل اختلاف نظر با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، اخراج شد. ترامپ بعدها گفت اگر به مشاوره‌های بولتون گوش داده بود، آمریکا اکنون درگیر «جنگ جهانی ششم» بود.

دولت آمریکا امروز بعد از قریب به ۱۹ سال جنگ با طالبان در افغانستان، در شکستی ضمنی، مجبور به امضای توافق صلح با این گروه شد. واشنگتن در این توافق متعهد شده است که به حملات علیه طالبان پایان داده و به مرور نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند. این در حالی است که آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف از بین بردن طالبان به افغانستان حمله کرد، اما امروز بخش بزرگی از افغانستان هنوز تحت کنترل این گروه است.