۰ نفر

در پی شیوع کرونا؛

تجارت و مصرف حیوانات وحشی در چین ممنوع شد

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 419754
تجارت و مصرف حیوانات وحشی در چین ممنوع شد

چین با هدف مهار شیوع ویروس کرونا، تجارت و مصرف گوشت حیوانات وحشی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این تصمیم که اواخر روز دوشنبه گرفته شد، پس از تعلیق اولیه تجارت و مصرف گوشت حیوانات وحشی در ژانویه بود.

دانشمندان به سرایت ویروس کرونا از حیوانات به انسان مشکوک هستند اما هنوز این موضوع را ثابت نکرده‌اند. بیماری کووید ۱۹ اکنون ۲۷۰۰ نفر را در چین به کام مرگ فرستاده و به کشورهای سراسر جهان سرایت پیدا کرده است.

برخی از موارد اولیه آلودگی به ویروس کرونا مربوط به افرادی بوده که در بازار حیوانات وحشی در شهر ووهان استان هوبی فعالیت داشته‌اند.

در تصمیم کنگره خلق چین برای ممنوعیت تجارت و مصرف گوشت حیوانات وحشی قید شده که تجارت و مصرف گوشت حیوانات وحشی و همچنین شکار، تجارت یا حمل حیوانات وحشی به منظور مصرف، مجازات سنگینی خواهد داشت.

استفاده از حیوانات وحشی برای اهداف غیرمصرفی از جمله تحقیقات علمی، مصارف پزشکی و نمایش هم مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

پیش از اعلام این تصمیم، فروشندگانی که گوشت خر، سگ، گوزن، کروکودیل و سایر حیوانات را به شکل قانونی می‌فروختند به رویترز گفته بودند به محض این که بازار گشوده شود، فعالیت‌شان را از سرخواهند گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از دانشگاهیان، فعالان محیط زیست و مردم چین به گروه‌های بین المللی پیوسته و خواستار لغو دائمی تجارت حیوانات وحشی شده اند. بحث‌های آنلاین در چین نشان می دهد که حمایت بالایی از ممنوعیت دائمی وجود دارد.