۰ نفر

رشد ۱۷برابری سرمایه گذاری آمریکا در روسیه!

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۵۹
کد خبر: 418991
رشد ۱۷برابری سرمایه گذاری آمریکا در روسیه!

آمریکا رکورددار افزایش سرمایه گذاری در روسیه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با وجود افزایش تحریم های آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا علیه روسیه در سال های اخیر، سرمایه گذاران خارجی هنوز هم نسبت به بازار این کشور مشتاق هستند. نتایج مطالعات موسسه " کی ام پی جی" نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹ کشورهای منطقه آسیا- اقیانوسیه حدود ۸.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در روسیه انجام داده اند. بیشترین افزایش سرمایه گذاری مربوط به سرمایه گذاران آمریکایی بوده است که در سال گذشته ۳.۴ میلیارد دلار در روسیه سرمایه گذاری کرده اند؛ این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۸ حدود ۱۷ برابر افزایش داشته است.

از سوی دیگر اما میزان سرمایه گذاری کشورهای اروپایی در روسیه کاهش محسوسی یافته است تا جایی که سرمایه گذاران اروپایی ۲.۶ میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده اند در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۸ حدود ۵.۹ میلیارد دلار بوده است.

از زمان بحران داخلی اوکراین در سال ۲۰۱۴ و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، کشورهای غربی تحریم های گسترده ای بر ضد بخش های مختلف روسیه وضع کرده اند.

در بین بخش های مختلف، انرژی کماکان جذاب ترین مقصد برای سرمایه گذاری‌های خارجی بوده است و در بین بخش های مختلف حوزه انرژی نیز بخش گاز بیش ترین جذب سرمایه را در سال ۲۰۱۹ داشته است.

هم چنین بانک مرکزی روسیه در گزاشر یاعلام کرد که این کشور تا پایان ژانویه ۲۲۷۶.۸ تن ذخایر طلا داشته است که معادل ۱۱۶ میلیارد دلار است. روسیه اکنون پنجمین دارنده بزرگ طلا در جهان محسوب می شود.

در سال های اخیر روسیه اقدام به افزایش محسوس ذخایر طلای خود کرده است اما از سوی دیگر سهم دلار از این ذخایر کاهش داشته است. الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه در همین رابطه گفت: روسیه بیشتر از هر دولت دیگری در سال های اخیر اقدام به متنوع سازی ذخایر ازری خود کرده که دلیل آن ریسک های سیاسی و اقتصادی بر سر راه این کشور بوده است.