۰ نفر

حمایت بانک مرکزی چین همچنان از اقتصادهای متضرر از کرونا

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبر: 418852
حمایت بانک مرکزی چین همچنان از اقتصادهای متضرر از کرونا

بانک مرکزی چین اعلام کرد که از طریق تزریق نقدینگی بیشتر به بازار و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها، همچنان از اقتصادهای متضرر از ویروس کرونا حمایت خواهد کرد.

به گزارش فایننشال نیوز، «لیو گوکیانگ» یکی از مقامات بانک مرکزی چین گفت که این بانک نرخ بهره را در بازار کاهش داده و برای کمک به شرکت های متضرر نقدینگی را در سطح مناسب نگه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، وی گفت: سیاست پولی چین همچنان ظرفیت کافی و ابزارهای مورد نیاز برای تنظیم بازار را در اختیار دارد؛ اطمینان داریم که می توانیم تاثیرات ناشی از کرونا را جبران کنیم. چین طی هفته گذشته در راستای کاهش آثار ناشی از شیوع کرونا، برخی از نرخ های کلیدی خود را از جمله شاخص بهره وام کاهش داد.

لیو در ادامه تاکید کرد که نرخ سپرده ها نیز در زمان مناسب تنظیم خواهد شد و علاوه بر این، معتقد است که تاثیر کرونا بر اقتصاد چین محدود بوده و پکن برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی معین شده برای سال جاری خواهد جنگید. «چِن یولو» یکی دیگر از مقامات بانک مرکزی چین نیز گفته که تاثیر کرونا بر اقتصاد چین کوتاه مدت و محدود بوده و پکن کاملا اطمینان دارد که ویروس را شکست داده است.