۰ نفر

ستایش پمپئو از بازگرداندن اقدامات مقابله‌ای FATF علیه ایران

۲ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۰۶
کد خبر: 418753
ستایش پمپئو از بازگرداندن اقدامات مقابله‌ای FATF علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا از اعضای گروه ویژه اقدام مالی (اف ای تی اف) بابت بازگرداندن اقدامات مورد نیاز برای حفاظت از جهان در برابر آنچه که او تامین مالی تروریسم ناشی از ایران خواند، قدردانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مایک پمپئو روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از درخواست اف ای تی اف از همه حوزه ‌های قضایی برای اتخاذ سریع اقدامات موثر در مقابله با آنچه که حفاظت از سیستم مالی بین المللی نسبت به تهدیدات تامین مالی تروریسم ناشی از ایران خواند، قدردانی کرد.

وی افزود: حکومت ایران باید با پیامدهای تداوم پیروی نکردن از هنجارهای بین المللی به ویژه از اقدام نکردن برای تصویب "پالرمو" و "کنوانسیون تامین مالی تروریسم مواجه شود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: از زمان پایان یافتن مهلت طرح اقدام اف ای تی اف در سال ۲۰۱۸، ایران نتوانسته است به طور کامل تعهدات خود را در قبال مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مطابق با اف ای تی اف، اجرا و کنوانسیون‌های پالرموی سازمان ملل و تامین مالی تروریسم را تصویب کند.

پمپئو اضافه کرد: حکومت ایران باید به استانداردهای اساسی که به طور طبیعی کشورهای دیگر در جهان با آن موافقند، پایبند شود. ایران باید از رفتارهای بی‌پروایانه خود دست بردارد و همچون یک کشور عادی رفتار کند اگر که می خواهد انزوایش پایان یابد.

کارگروه اقدام مالی ایران را به دلیل آنچه عدم انطباق با هنجارهای بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم خواند به فهرست سیاه بازگرداند.