۰ نفر

پوتین از آمریکا تقدیر کرد

۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۰۶
کد خبر: 418651
پوتین از آمریکا تقدیر کرد

رئیس جمهوری روسیه از اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف.بی.آی بابت اشتراک اطلاعاتی که به خنثی سازی یک حمله تروریستی در جریان تعطیلات سال نو میلادی در سن پترزبورگ منجر شد، قدردانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان سخنرانی در نشستی با حضور مقام‌های ارشد سرویس امنیت فدرال روسیه گفت: ما از شرکایمان بابت حمایت و پشتیبانی اطلاعاتی در مقابله با تهدید تروریستی قدردانی می‌کنیم. ما به این کمک پاسخ می‌دهیم.

سرویس امنیت فدرال روسیه دسامبر گذشته میلادی اعلام کرد، دو مرد روس مرتبط با داعش را که به توطئه چینی برای انجام حملات تروریستی در سن پترزبورگ اعتراف کردند، دستگیر کرده است.

پوتین همچنین از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بابت این کمک تشکر کرد.

در دسامبر 2017، پوتین همچنین از ترامپ بابت اطلاعات سیا که به خنثی سازی یکسری بمب گذاری‌ها در سن پترزبورگ منجر شد، تشکر کرده بود.

کرملین نیز بعدا اعلام کرد که اطلاعات سیا به سرویس امنیت فدرال روسیه کمک کرد تا گروهی مظنون که قصد حمله به کلیسای سن پترزبورگ و سایر اماکن پر جمعیت را داشتند، دستگیر کند.

روابط بین مسکو و واشنگتن پس از الحاق شبه جزیره کریمه در 2014 از اوکراین به روسیه، به پایین‌ترین حد خود از زمان پس از پایان جنگ سرد رسیده است اما دو طرف متعهد شده‌اند تا به عملیات مقابله با تروریسم ادامه دهند.