۰ نفر

تسهیلات جدید ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۰۸
کد خبر: 417886
تسهیلات جدید ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفت که انتظار می‌رود شاهد یک جهش محسوس در جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشیم.

به گزارش شین هوا، مصطفی وارنک که سخنران اصلی همایش سرمایه گذاری استانبول بود گفت انتظار می‌رود که صنایع پتروشیمی، حمل و نقل، معدن، دفاعی و الکترونیکی ترکیه بتوانند امسال سرمایه خارجی زیادی را به خود جذب کنند. وی با بیان این که سرمایه‌گذاران خارجی می توانند از بازار داخلی، نیروی کار پویا و زیرساخت های نیرومند اقتصاد ترکیه به نفع خود استفاده کنند افزود: ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود می تواند فرصت جدیدی برای شروع کسب و کار باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزیر صنعت و فناوری ترکیه در ادامه با اشاره به سیاست های حمایتی دولت از سرمایه گذاران خارجی گفت که تسهیلات جدیدی برای سرمایه گذاران خارجی بخواهند که در داخل خاک ترکیه محصولات استراتژیک تولیدکنند در نظر خواهیم گرفت. وی افزود: می خواهیم ترکیه به مدارج بالاتری برسد و جز پیشرفته ترین اقتصادهای جهان قرار گیرد.

در حال حاضر یک سوم کل تولید ناخالص داخلی ترکیه مربوط به استانبول است و این منطقه بیشترین جذب سرمایه خارجی را در بین مناطق ترکیه دارد. در این همایش هم چنین اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول گفت: استانبول در حال ورود به جمع برترین شهرهای دنیا است. وی با بیان اینکه در حال تلاش برای جذب سرمایه خارجی بیشتری هستیم گفت درهای استانبول بر روی نیروی کار ماهر خارجی باز است.

اما اوغلو با بیان این که شهرداری استانبول از این پس خدمات مشاوره ای بیشتری به سرمایه گذاران خارجی در حوزه مالی، فناوری و گردشگری ارائه خواهد داد افزود: در تلاشیم تا سرمایه خارجی بیشتری بر روی پروژه‌های حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه خطوط مترو جذب کنیم.

نیهات نارین، رئیس آژانش سرمایه گذاری ترکیه نیز از سرمایه گذاران، کارآفرینان و صندوق های ثروت خارجی دعوت کرد تا در ترکیه سرمایه گذاری کنند.

پیش‌تر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خلال دیدارش از اسلام آباد گفته بود که هیچ کس از سرمایه گذاری در ترکیه پشیمان نخواهد شد.