۰ نفر

پنتاگون ۳.۸میلیارد دلار از بودجه را به احداث دیوار مرزی تخصیص می‌دهد

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۲:۴۹
کد خبر: 416804
پنتاگون ۳.۸میلیارد دلار از بودجه را به احداث دیوار مرزی تخصیص می‌دهد

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد ۳.۸میلیارد دلار از بودجه‌ای که برای مقاصد نظامی دیگر در نظر گرفته بود را صرف پروژه احداث دیوار در مرز آمریکا و مکزیک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه به کنگره این کشور اطلاع داد که قصد دارد 3.8 میلیارد دلار از بودجه خود را صرف پیشبرد پروژه احداث دیوار در مرز مشترک آمریکا و مکزیک کند.

بر اساس تصمیم جدید پنتاگون که در راستای خواسته‌ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور برای تکمیل هرچه زودتر دیوار مرزی اتخاذ شده است، 3.8 میلیارد دلار از بودجه‌ای که برای تولید هواپیماهای جنگنده، کشتی‌ها و تجهیزات مورد نیاز گارد ساحلی آمریکا در نظر گرفته شده بود، به احداث دیوار در مرز مکزیک اختصاص خواهد یافت.

دولت ترامپ در لایحه بودجه خود که روز دوشنبه به کنگره ارائه شد،‌ 2 میلیارد دلار بودجه برای ادامه پروژه احداث دیوار در مرز مکزیک درخواست کرده است. در لایحه بودجه سال جاری میلادی نیز 1.4 دلار بودجه برای احداث دیوار در مرز مکزیک در نظر گرفته شده است.

اختلاف نظر بین دولت و کنگره آمریکا بر سر بودجه احداث دیوار در مرز مکزیک سال گذشته به تعطیلی 35 روزه دولت آمریکا منجر شد.