۰ نفر

افزایش احساس ناامنی در بین شهروندان آلمانی

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبر: 416670
افزایش احساس ناامنی در بین شهروندان آلمانی

نتایج جدیدترین بررسی که به نگرانی‌های شهروندان آلمانی پرداخته است، از افزایش احساس ناامنی در بین شهروندان و ترس آن‌ها درباره وقوع یک جنگ خبر می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس بررسی که اخیرا انجام شده است از هر چهار شهروند آلمانی یک نفر احساس امنیت نمی کند. بخصوص این نگرانی در بین شهروندان آلمانی افزایش پیدا کرده که کشورشان وارد جنگ شود.

بر اساس این بررسی حدود یک چهارم شهروندان آلمانی نگران این مسئله هستند که آلمان بتواند وارد یک رویارویی نظامی شود. این نتایج بر اساس یک نظرسنجی انجام شده از طرف انستیتو آلنزباخ و مرکز استراتژی و مدیریت عالی در شهر کلن آلمان انجام شده است.

بر این اساس، ترس از جنگ از آغاز این روند بررسی در سال2011 تا این حد در بین شهروندان آلمانی بالا نبوده است. به اعتقاد شهروندان آلمانی خطرناکترین بحران فعلی، مناقشات بین آمریکا و ایران است.

بر اساس این نظرسنجی 61 درصد شهروندان آلمانی نگران این مسئله هستند که این مناقشات همچنین بتواند آلمان را در معرض خطر قرار دهد. شرکت کنندگان در این نظر سنجی بزرگترین تهدید برای صلح جهانی را مناقشات بین آمریکا و ایران ارزیابی کرده‌اند.

در عین حال 39 درصد شهروندان آلمانی آمریکا را به عنوان مهم ترین شریک نظامی آلمان دانسته اند که البته از این نظر بین غرب و شرق آلمان اختلاف نظرهایی وجود داشت. در حالی که 41 درصد از شهروندان غرب آلمان ایالات متحده را مهم ترین شریک خود می دانند در شرق آلمان تنها 30 درصد شهروندان چنین نظری دارند.

بر این اساس 34 درصد از شهروندان غرب و 37 درصد شهروندان شرق آلمان فرانسه را مهمترین متحد خود می دانند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 53 درصد شهروندان آلمانی درباره قابل اعتماد بودن آمریکا تردید دارند. به گفته شهروندان، خطر اصلی بخصوص از طرف افراد و رفتار غیر قابل پیش بینی آن ها ناشی می شود.

بر اساس این بررسی همچنین تحولات امنیت عمومی در جمهوری فدرال آلمان با نگرانی دنبال می شود، بخصوص خشونت روزافزون و جنایات و همچنین گرایش های افراطی در آلمان ذهن شهروندان را به خود مشغول کرده است.

بر این اساس حدود نیمی از شهروندان آلمانی این تصور را دارند که میزان جنایات در آلمان افزایش پیدا کرده است، در شرق آلمان حدود دو سوم شهروندان چنین تصوری دارند.

این بررسی همچنین نشان می دهد که حدود دو سوم شهروندان آلمانی این تصور را دارند که دولت اقدامات کمی برای حمایت از امنیت داخلی انجام می دهد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که احساس ناامنی در مقایسه با سال گذشته در بین شهروندان افزایش پیدا کرده است.

از نظر شخصی هم نگرانی هایی درباره وضعیت سلامت در بین شهروندان دیده می شود. بر اساس این بررسی حدود 42 درصد شهروندان آلمانی این نگرانی را دارند که در دوران پیری نیاز به مراقبت داشته باشند و یا دچار زوال عقل شوند. 35 درصد هم خود را در معرض بیماری های سرطان می بینند. همچنین ترس از دگرگونی آب و هوا هم ذهن بسیاری از شهروندان آلمانی را به خود مشغول کرده است. فقر در سنین پیری و حملات تروریستی هم همچنان از نگرانی های شهروندان آلمانی است.

این بررسی از سال 2011 به صورت سالانه در چارچوب گزارش امنیتی درباره ترس ها و نگرانی های شخصی شهروندان انجام می شود و در سال جاری هم  از بین 1273 نفر واجد شرایط بالای 16 سال انجام شده است.