۰ نفر

پامپئو در دیدار با وزیر خارجه سعودی از «مقابله با ایران» صحبت کرد

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۰۰
کد خبر: 416613
پامپئو در دیدار با وزیر خارجه سعودی از «مقابله با ایران» صحبت کرد

وزیر خارجه آمریکا با انتشار تصویری از دیدارش با وزیر خارجه سعودی، گفت دو کشور برای «تقابل با رفتار ثبات‌زدای ایران» با یکدیگر شراکت و همکاری دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند. به گفته واشنگتن، ایران یکی از موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است. 

پامپئو با انتشار تصویری از این ملاقات، در توییتر نوشته است: «در حالی که ما با رفتار ثبات‌زدای ایران مقابله می‌کنیم، مشارکت ایالات متحده و عربستان سعودی از اهمیت حیاتی برخوردار است.»

وی افزود: «ما همچنین در کاستن از تنش‌ها در یمن منفعت مشترک داریم. از ملاقات با فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی درباره این موضوعات مربوط به امنیت منطقه‌ای خرسندم.»

این سفر در حالی انجام شده است که ائتلاف سعودی اخیرا در جریان حمله گسترده خود به یمن برای تصرف صنعا با شکست بزرگی روبرو شده و در مناطقی چون «نهم» خسارات و تلفات گسترده‌ای را متحمل شده است. آمریکا اصلی‌ترین پشتیبان عربستان سعودی در حمله به یمن به شمار می‌آید و تاکنون از پذیرش درخواست‌های بین‌المللی برای توقف صادرات سلاح به عربستان خودداری کرده است.