۰ نفر

کسر بودجه ۷۵میلیارد یورویی اتحادیه اروپا

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 416581
کسر بودجه ۷۵میلیارد یورویی اتحادیه اروپا

مقامات اتحادیه اروپا از کسر بودجه ۷۵میلیارد یورویی این اتحادیه در طول هفت سال آینده خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا از کسری بودجه ۷۵ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ خبر داد و گفت که وی، بودجه‌ای را که در آن سهم ۲۵ درصدی برای مقابله با بحران تغییرات اقلیمی اندیشیده نشده است، نخواهد پذیرفت.
بر این اساس، با وجود کسری میلیاردی در بودجه سال‌های آینده اتحادیه اروپا، فون در لاین همچنان بر لزوم تعیین سهم بیشتری از بودجه برای سیاست‌های آب و هوایی تأکید دارد.
رییس کمیسیون اروپا با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کسری بودجه ۷۵ میلیارد یورویی در طول مدت هفت سال آینده را از جمله پیامدهای این تصمیم لندن عنوان کرد.
در همین حال، «فیلیپ لمبرتس» از فراکسیون سبزها در پارلمان اروپا هشدار داد: سهم ۲۵ درصدی برای حفاظت از آب و هوا خوب است اما ۷۵ درصد باقیمانده نیز نباید اثرات آب و هوایی را بدتر کند. در عوض، هزینه‌های کشاورزی که همچنان بزرگترین واحد هزینه در بودجه اتحادیه اروپاست، باید به کشاورزان کمک کند تا به سمت تولید دوستدار محیط زیست بروند.
انگلیس قرار بود ۲۹ مارس سال گذشته میلادی (۱۶ فروردین) از اتحادیه اروپا خارج شود که به دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با طرح دولت درباره چگونگی اجرای برگزیت به ۳۱ اکتبر (نهم آبان) موکول شد. پس از آنکه دولت اقلیت بوریس جانسون، نتوانست حمایت نمایندگان مجلس را برای اجرای برگزیت در ۳۱ اکتبر کسب کند، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. وی موفق شد در انتخابات اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان را کسب و لایحه خروج از اتحادیه اروپا را در تاریخ ۳۱ ژانویه (یازدهم بهمن) تصویب کند.  
انگلیس تا پایان سال جاری بدون داشتن حق رأی، تابع قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود. دو طرف در این مدت فرصت دارند تا درباره آینده همکاری‌های تجاری به توافق برسند.