۰ نفر

بودجه ۴.۸ هزار میلیارد دلاری ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۰

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۴۵
کد خبر: 416026
بودجه ۴.۸ هزار میلیارد دلاری ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۰

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه بودجه موردنظر خود را با رقمی بالغ بر ۴.۸ هزار میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی مکزیک و کاهش بودجه برنامه های سلامت پیشنهاد می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز دوشنبه بودجه موردنظر خود را با رقمی بالغ بر ۴.۸ هزار میلیارد دلار به کنگره پیشنهاد دهد.

مقامات بلندپایه دولت آمریکا اعلام کردند که این بودجه پیشنهادی شامل تخصیص میلیاردها دلار اضافی به ساخت دیوار مرزی مکزیک و کاهش بودجه برنامه‌های سلامت همچون مدیکید، بیمه ازکار افتادگی و کمک هزینه ساخت مسکن خواهد بود.

آخرین بودجه پیشنهادی ترامپ در نخستین دوره ریاست جمهوری او در واقع تقویت کننده موضع ضد مهاجرتی است که به راهیابی وی به کاخ سفید کمک کرد و بخشی مهم از کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ نیز خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، ترامپ قصد دارد از کنگره آمریکا درخواست کند دو میلیارد دلار بودجه اضافی به پروژه ساخت دیوار مرزی در مرز آمریکا و مکزیک اختصاص یابد.

به رغم مخالفت مکرر قانونگذاران با بسیاری از تلاش‌های دونالد ترامپ برای برهم زدن برنامه‌های داخلی، بودجه سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نشاندهنده اولویتهای ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ است.