۰ نفر

هلند هم یک عضو گروهک الأهوازیه را بازداشت کرد

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۵۴
کد خبر: 414539
هلند هم یک عضو گروهک الأهوازیه را بازداشت کرد

دادستانی هلند اعلام کرد پلیس این کشور یک فرد ایرانی را به ظن برنامه‌ریزی برای انجام حمله تروریستی در ایران بازداشت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دفتر دادستان کل هلند روز دوشنبه از بازداشت یک فرد ایرانی‌الأصل به ظن تلاش برای انجام حمله تروریستی در ایران خبر داد. 

به نوشته پایگاه هلندی «ان‌.او‌.اس»، نیروهای امنیتی هلند معتقدند که این فرد با همکاری چند نفر دیگر در حال برنامه‌ریزی بوده‌اند تا در ایران یک حمله تروریستی انجام دهند. 

این فرد که حدودا ۴۰ ساله است و نامش اعلام نشده، از «اعضای فعال» گروهک تروریستی «الأهوازیه» توصیف شده است. این گروهک در حال حاضر عمدتا در دانمارک و هلند مستقر است و همزمان در داخل ایران حملات و خرابکاری‌هایی انجام داده است.

بنا بر این گزارش، پلیس در خانه این فرد تجهیزات ارتباطی کشف کرده و آن‌ها را توقیف کرده است. علاوه بر این، دفتر شبکه ماهواره‌ای گروهک الاهوازیه نیز مورد تفتیش قرار گرفته است.

خبر بازداشت این فرد اندکی پس از آن اعلام می‌شود که دانمارک اعلام کرد سه عضو این گروهک را به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی و همچنین برنامه‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی در ایران بازداشت کرده است.

به گفته پلیس هلند، بازداشت این افراد در جریان تحقیقات مشترک میان این کشور و دانمارک، انجام گرفته است.

صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، چند عنصر مسلح عضو گروهک تروریستی «الاهوازیه» به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند و در تیراندازی به مردم و مسئولان نظامی، -طبق اعلام عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس- دستکم ۲۵ نفر را شهید و حدود ۷۰ نفر را مجروح کردند.