۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی تاثیر تغییرات اقلیمی بر اقتصاد جهان

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۵۴
کد خبر: 414485
بررسی تاثیر تغییرات اقلیمی بر اقتصاد جهان

به رغم اینکه بسیاری از رهبران جهان به تاثیرات تغییرات اقلیمی بر اقتصاد بی‌توجه هستند، این مسئله زیان‌های گران‌باری را برای وضعیت اقتصادی سراسر جهان در سال‌های آتی به همراه خواهد داشت.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، آتش‌سوزی‌های پی در پی در استرالیا و سایر بلایای طبیعی و افزایش دمایی که در سال گذشته مشاهده شد، ممکن است کافی به نظر برسد که دنیا در حال فلج شدن است.

با این وجود، اجماع جهانی برای اقدامات بنیادی‌تر در خصوص تغییرات اقلیمی همچنان مبهم است. چرا؟

جیمز نیکسون، رئیس تحقیقات جهانی در اقتصاد آکسفورد اذعان داشت: "مسئله گرمایش زمین به ندرت در پیش‌بینی‌های استاندارد اقتصادی که سیاست‌گذاری‌ها را شکل می‌دهد گنجانده شده است. این امر، رهبران را ترغیب می‌کند تا به گونه‌ای عمل کنند که گویا این تغییرات بدون هزینه هستند. اما در حال حاضر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که انتشار گازهای نامحدود باعث کوچک شدن 30 درصدی اقتصاد جهان تا سال 2100 خواهد شد."

وی در ادامه گفت: "پیش از این موعد، هزینه 2 درجه گرم شدن کره زمین، تا سال 2050، به میزان 7.5 درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد بود."

این مشکل، به صورت نامتوازن در سراسر کشورها و اقتصادها گسترش خواهد یافت و هند، آفریقا و آمریکای مرکزی به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.