۰ نفر

هواپیماهای روسی برای انتقال شهروندان روسیه راهی چین شدند

۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۲۲:۲۸
کد خبر: 414004
هواپیماهای روسی برای انتقال شهروندان روسیه راهی چین شدند

وزارت دفاع روسیه از دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای انتقال هر چه سریعتر اتباع روسی از چین با هواپیماهای نظامی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه روز شنبه به نقل از دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه روزهای سوم و چهارم ماه فوریه (دوشنبه و سه شنبه این هفته) به انتقال اتباع روسی از چین خواهند پرداخت.

به گفته پسکوف، پنج هواپیمای نیروی هوافضای روسیه برای این منظور به چین اعزام شده است.

در هر هواپیما گروهی از پزشکان نظامی و متخصصان وزارت دفاع روسیه در عرصه ویروس شناسی، اتباع روسی را همراهی خواهند کرد. 

در همین حال شبکه تلویزیونی ار.ب.کا روسیه امروز به نقل از پسکوف گفت که هواپیماهای روسی از امروز به انتقال اتباع روسیه از چین خواهند پرداخت.

به گزارش رسانه‌های روسی، تعداد زیادی از شهروندان روسی همچنان در چین هستند و روسیه در نظر دارد نخست اتباع خود را از استان هوبی در چین که مرکز شیوع بیماری کرونا است و نیز از استان هاینان، تخلیه کند.

برهمین اساس روسیه از شهر ووهان چین حدود ۳۰۰ نفر و دیگر مناطق استان هوبی ۳۴۲ نفر را طی روزهای اخیر تخلیه خواهد کرد.

از استان هاینان چین نیز در مجموع ۲۶۶۵ نفر به روسیه منتقل می‌شوند و فقط افرادی که دارای نشانه‌های بیماری هستند، قرنطینه خواهند شد. 

کارشناسان سازمان پیشگیری از بیماری‌های واگیر روسیه، شهروندان این کشور را در انتقال با هواپیما از چین همراهی می‌کنند.

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۱ استان و منطقه چین به ۲۶ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم رسیده است، این ویروس تاکنون باعث فوت ۲۴۷ نفر و ابتلای حدود ۱۲ هزار تن شده است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون شش نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

یادآور می‌شود که چین با روسیه چندین هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و چند استان روسیه با این کشور هم مرز هستند.

گذرگاههای مرزی روسیه با چین از آغاز روز جمعه بسته شدند.