۰ نفر

وزیر بازرگانی ترامپ: شیوع کرونا ممکن است به نفع اقتصاد آمریکا تمام شود

۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 413861
وزیر بازرگانی ترامپ: شیوع کرونا ممکن است به نفع اقتصاد آمریکا تمام شود

وزیر بازرگانی آمریکا گفت، شیوع ویروس کرونا که از چین آغاز شده می تواند شرکت ها را وادار به ارزیابی مجدد زنجیره های عرضه کرده و احتمالا برخی از فرصت های شغلی را به داخل آمریکا باز گرداند.

به گزارش رویترز، ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا گفت، شیوع ویروس کرونا که از چین آغاز شده می تواند شرکت ها را وادار به ارزیابی مجدد زنجیره های عرضه کرده و احتمالا برخی از فرصت های شغلی را به داخل آمریکا باز گرداند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی در مصاحبه با شبکه فاکس بیزنس نتورک گفت: «حقیقت این است که شیوع این بیماری موجب می شود بنگاه های اقتصادی در هنگام بررسی زنجیره عرضه خود عامل دیگری را در صدر سایر عوامل مد نظر قرار دهند.»

وزیر بازرگانی دولت ترامپ در ادامه گفت: «این یک عامل ریسک دیگر است که فعالان تجاری باید آن را در نظر بگیرند. بنابراین من فکر می کنم این وضعیت به شتاب گرفتن بازگشت فرصت های شغلی به آمریکای شمالی، بخشی به آمریکا و بخشی به مکزیک کمک خواهد کرد.»

این در حالی است سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را یک وضعیت فوق اعاده بین المللی اعلام کرده و نقش پررنگ چین در اقتصاد جهانی سبب شده تا ناظران نسبت به تبعات منفی این ویروس بر کل اقتصاد جهان هشدار دهند. بانک آمریکایی گلدمن ساکس نیز در یادداشت جدید خود از احتمال تاثیرگذاری منفی شیوع کرونا بر اقتصاد آمریکا سخن گفته است.

آمریکا و چین در اوایل ماه جاری میلادی فاز نخست توافق تجاری را امضا کردند که به گفته دونالد ترامپ می تواند به رشد اقتصاد آمریکا و افزایش فرصت های شغلی در این کشور کمک کند.