۰ نفر

مارک اسپر: به‌طور کامل از آفریقا خارج نمی‌شویم

۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۴۷
کد خبر: 413731
مارک اسپر: به‌طور کامل از آفریقا خارج نمی‌شویم

وزیر دفاع آمریکا گفت هنوز تصمیمی درخصوص خروج نیروهای آمریکا از آفریقا گرفته نشده اما در این صورت خروج کامل انجام نمی‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت نیروهای نظامی کشورش آفریقا را به طور کامل ترک نخواهند کرد.

به نوشته روزنامه «ایپاچ تایمز»، اسپر گفت:‌ «نیروهایمان را به‌طور کامل از آفریقا خارج نمی‌کنیم. می‌دانم که [کاهش شمار نیروها] موجب نگرانی بسیاری از شرکا شده است اما دوباره می‌گویم که هنوز تصمیمی گرفته نشده است و روند آن باید طی شود».

آمریکا چیزی حدود ۶۰۰۰ نیرو در سرتاسر آفریقا دارد و کاهش این تعداد موجب نگرانی کشورهایی مانند فرانسه شده است که برای حضور نظامی در این قاره به پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیک آمریکا نیازمند است.

«فلورنس پارلی» این هفته در سفری به واشنگتن، به اسپر هشدار داد کاهش نیروهای آمریکایی، به اقدامات مشترک ضدتروریسم در غرب آفریقا ضربه وارد می‌کند.

اسپر قصد دارد ارتشی جهانی برای مقابله با آنچه تهدیدات احتمالی روسیه و چین می‌نامد، ایجاد کند و به این منظور از حضور نظامی  آمریکا در برخی کشورها خواهد کاست؛ با این حال تا کنون زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از آفریقا اعلام نکرده است.