۰ نفر

استیضاح ترامپ در ایستگاه نهم

۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۲۲:۴۲
کد خبر: 413589
استیضاح ترامپ در ایستگاه نهم

نهمین روز محکمه استیضاح دونالد ترامپ در سنای آمریکا بعدازظهر پنج شنبه به وقت محلی با ادامه پرسش سناتورها از دو طرف دعوا آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محکمه سنا ساعت یک به وقت محلی به ریاست جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا آغاز شد تا آخرین روز پرسش سناتورها از دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان و تیم وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا سپری شود.

دادگاه ترامپ از سه شنبه هفته گذشته با تشریح موارد اتهامی از سوی مدیران استیضاح، شروع به کار کرد و طی آن اعضای منتخب مجلس نمایندگان در مدت ۲۴ ساعت که در سه روز انجام شد، دلایل و مستندات مربوط به "سوء استفاده از قدرت" و " اخلال در کار کنگره" از سوی رئیس جمهوری آمریکا را ارائه دادند.

پس از آن نوبت به وکلای مدافع ترامپ رسید تا در مدت مشابه، دفاعیات خود را ارائه کنند.

از روز چهارشنبه نیز مشارکت سناتورها با طرح سوال از دو طرف این پرونده افزایش یافت به گونه ای که هر یک از طرفین می توانند به مدت هشت ساعت به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

مساله احضار شاهد به ویژه جان بولتون مشاور اخراج شده امنیت ملی کاخ سفید و مایک مولوینی سرپرست دفتر ترامپ، یکی از موضوعات جدی مطرح شده در نشست روز چهارشنبه بود.

قرار است سناتورها روز جمعه درباره احضار شاهدان تصمیم گیری کنند که در صورت وجود رای نسبی اکثریت، فرایند دادگاه ترامپ وارد پیچیدگی و مرحله جدیدی خواهد شد و گرنه، سنا وارد رای گیری نهایی درباره برکناری رئیس جمهوری آمریکا می شود که باید ۶۷ رای موافق را به دست آورد.