۰ نفر

اختلاف مقامات آمریکایی درباره تمدید معافیت‌ هسته‌ای ایران

۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۰۲
کد خبر: 413565
اختلاف مقامات آمریکایی درباره تمدید معافیت‌ هسته‌ای ایران

وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا درباره تمدید معافیت‌ هسته‌ای ایران اختلاف دارند اما بنا بر گزارش‌ها وزارت خزانه‌داری برنده این اختلاف خواهد بود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از وجود داشتن اختلاف میان وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه درباره تمدید معافیت هسته‌ای با ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک دیپلمات غربی آشنا با این موضوع گفت: «اختلاف دیدگاهی میان وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه وجود دارد که وزارت خزانه‌داری برنده شده است.»

وی اضافه کرد: «اشتهایی برای تحریم‌های بیشتر وجود دارد اما دیگران درخواست کرده‌اند که این معافیت‌ها برای اطمینان یافتن از عدم اشاعه هسته‌ای حیاتی است.»

دولت آمریکا آخرین بار روز ۱۰ آبان‌ماه سال جاری معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را برای یک دوره ۹۰ روز تمدید و همزمان با آن بخش عمرانی ایران را تحریم کرد.

 وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در آن روز هدف از تمدید این معافیت‌ها را «تمدید محدودیت‌های هسته‌ای ایران» توصیف کرده است. 

در آن بیانیه آمده بود: «این تصمیم، به حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران کمک کرده، مخاطرات اشاعه هسته‌ای را کاهش می‌دهد، توان ایران برای کاستن از "زمان گریز" لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را محدود می‌کند و مانع از آن می‌شود که حکومت ایران بتواند اقدام به بازسازی سایت‌های خود برای مقاصد حساس اشاعه‌ای کند.»