۰ نفر

سلاح مخوف از غزه به قدس اشغالی رسید

۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۲۶
کد خبر: 413547
سلاح مخوف از غزه به قدس اشغالی رسید

جوانان فلسطینی در شهرک عیساویه در قدس اشغالی از سلاحی که فلسطینی ها ساکن غزه با آن صهیونیستها را به وحشت انداخته‌اند، استفاده کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، جوانان فلسطینی در شهرک عیساویه در قدس اشغالی همانند فلسطینیان ساکن نوار غزه اقدام به راه‌اندازی بالن های آتش‌زا به سمت مناطق صهیونیست‌نشین کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در همین راستا، جوانان فلسطینی شب گذشته چندین بالن آتش‌زا از شهرک عیساویه راهی شهرک صهیونیست‌نشین تله الفرنسیه کردند.

گفتنی است که در کنار واکنش موشکی مقاومت فلسطین به حملات صهیونیست‌ها به غزه و ایجاد نوعی بازدارندگی از سوی فلسطینی‌ها، آنچه سخت صهیونیست‌ها را مستاصل کرده؛ بادبادکها و بالن‌های آتشزاست. جوانان فلسطینی با بستن مواد اشتعالزا به بادبادکها آنها را به سوی اراضی اشغالی می‌فرستند. استفاده از بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه مرسوم شد و تا کنون به صدها هکتار از اراضی شهرک‌های مجاور غزه آسیب زده است.

نتانیاهو چندی قبل در سخنانی اعتراف کرده بود که مساله بادبادک‌ها و بالن‌های آتش زایی که به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین فرستاده می‌شود، چالشی برای تل آویو به شمار می‌روند باید با در پیش گرفتن فن آوری لازم فکری به حال مقابله با این بالن‌ها کرد.

بالن‌های آتش زا به تنهایی فاجعه‌ای برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. در آغاز کسی به آن اهمیت زیادی نمی‌داد، اما اکنون مزارع و اقتصاد این رژیم زیان زیادی دیده است و هزاران دونم به خاکستر تبدیل شده است

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که تنها ظرف دو ماه حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی، ساقط کرده است. همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۷۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش کشیده است‌.

بر اساس برآوردهای مقامات رژیم صهیونیستی؛ آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است. آتش نشانان رژیم صهیونیستی به دنبال کثرت آتش سوزی‌ها دچار فرسایش شده و دائماً در حال آماده باش به سر می‌برند.

این بادبادکها و بالن‌های آتشزا سبب توقف تردد در برخی جاده‌ها شده و کار به جایی رسید که تردد قطارها در مناطق شمالی نوار غزه متوقف شد. تل آویو با وجود تهدیدها و حملات هوایی خود نتوانسته است یک راه حل نظامی برای اوضاع و راه حلی تکنولوژیک برای مقابله با بالن‌های آتش زا بیابد.

روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» نوشته بود: «بالن‌های آتش‌زای فلسطینیان نوار غزه طی یک روز ۳ هزار دونم از اراضی اطراف غزه را سوزاند».

در پی رونمایی از معامله قرن در مناطق مختلف اراضی اشغالی فلسطین تظاهرات‌های گسترده‌ای برگزار شده و درگیری‌هایی بین فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست به وقوع پیوسته است.

برآوردهای امنیتی حاکی از تشدید فعالیت‌ها و اقدامات مقاومتی فلسطینی در اعتراض به معامله شوم قرن طی روزهای آینده است.