۰ نفر

روسیه ارتباطات ریلی با چین را محدود می‌کند

۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 413513
روسیه ارتباطات ریلی با چین را محدود می‌کند

دولت روسیه در پی توقف پذیرش گردشگران چینی، برای جلوگیری از انتقال ویروس خطرناک کرونا به این کشور، ارتباطات ریلی با چین را نیز از روز جمعه محدود کرده و درباره توقف پروازهای هوایی بین دو کشور نیز بعداً تصمیم گیری خواهد شد.

 به گزارش تاس، "تاتیانا گالیکووا" معاون نخست وزیر روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که کلیه ارتباطات راه آهنی بین چین و روسیه، به جز قطارهای مستقیم مسکو-پکن و پکن-مسکو، از ساعت 00:00 به وقت مسکو در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن ماه) به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا متوقف خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی گفت: «در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز محدودیت‌هایی در ترافیک ارتباطات راه آهنی بین روسیه و چین ایجاد شده و تنها قطارها در دو مسیر رفت و برگشت مسکو - پکن و پکن-مسکو حرکت خواهند کرد.

معاون نخست وزیر روسیه افزود، تصمیم گیری درباره رژیم پروازها بین روسیه و چین این هفته حداکثر تا روز جمعه اتخاذ خواهد شد. وی یادآور شد: «در رابطه با ارتباطات حمل و نقل هوایی، ما توافق کرده‌ایم که ظرف دو روز وزارت حمل و نقل و وزارت امور خارجه وضعیت را با توجه به تعداد شهروندان روسی که قصد بازگشت به کشور را دارند ، ارزیابی کرده و سپس در رابطه با محدود شدن پروازها به کشور چین نیز تصمیم گیری شود.»

پیش از این، اتحادیه صنعت گردشگری روسیه نیز اعلام کرد که از روز، سه شنبه (28 ژانویه/8 بهمن ماه)، اپراتورهای گردشگری روسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور چین، پذیرش گروه‌های جدید توریستی سازمان یافته از این کشور متوقف شده و این روند حداقل تا پایان ماه فوریه (اواسط اسفند ماه) متوقف باقی خواهد بود.

بر اساس این اطلاعات، گردشگران چینی که قبلاً وارد خاک روسیه شده‌اند نیز پیش از موعد این کشور را ترک خواهند کرد.