۰ نفر

کرونا؛ تهدیدی برای قرارداد تجاری چین با آمریکا

۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴
کد خبر: 413330
کرونا؛ تهدیدی برای قرارداد تجاری چین با آمریکا

چین متعهد شده ۸۸.۷ درصد واردات محصولات تولید شده در آمریکا را از ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۱۷ افزایش دهد. اختلال طولانی مدت در تقاضا به خاطر شیوع ویروس کرونا می‌تواند رسیدن به این اهداف را سخت تر کند.

 

 به گزارش سی ان بی سی، اگر شیوع ویروس کرونا در چین باعث اختلال طولانی‌مدت در تقاضا شود ، قرارداد تجاری اخیر بین پکن و واشنگتن هم تحت تاثیر قرار می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تحلیلگران پنجیوا ریسرچ طی یادداشتی با اشاره به قرارداد تجاری که بین دو اقتصاد برتر دنیا در اواسط ژانویه امضا شد نوشتند:« چین متعهد شده 88.7 درصد واردات محصولات تولید شده در آمریکا را از در 2021 نسبت به 2017 افزایش دهد.  اختلال طولانی مدت در تقاضا می‌تواند رسیدن به این اهداف را سخت تر کند».

 این گزارش در شرایطی منتشر می شود که چین در حال مبارزه برای جلوگیری از شیوع ویروسی است که حداقل 5900 نفر را مبتلا و بیش از 100 نفر را در این کشور کشته و باعث نگرانی بازار های جهانی شده است.

 چین شهر ووهان، مرکز استان هبئی را که محل انتشار این ویروس است به همراه چندین شهر دیگر از این استان بسته است. ووهان و منطقه هفئی و جیانگسو در اطراف آن ;i به خاطر انتشار ویروس بسته شده‌اند، قطب های اصلی تولید چین هستند و با شرکت‌های آمریکایی کار می‌کنند.

 در این گزارش آمده است:« بررسی اطلاعات نشان می‌دهد بیش از 450 وارد کننده آمریکایی توسط شرکت هایی تامین می شوند که در استان هبئی قرار دارند».

 مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در چین اعلام کرد در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این ویروس می تواند توسط کالاهای وارد شده از چین منتقل شود.

 در حالی که هنوز ناشناخته های بسیاری در مورد این ویروس جدید وجود دارد، ولی ویروس کرونا معمولاً از طریق دستگاه تنفسی منتشر می شود و هیچ موردی در آمریکا یافت نشده که با محصولات وارداتی ارتباطی داشته باشد.

 اسکات کندی، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی چین گفت مدیریت انتشار این ویروس توجهات را از قرارداد تجاری با آمریکا منحرف کرده است.

 وی در توییتر گفت:« رسیدن به اهداف این قرارداد تجاری در بحبوحه مدیریت سیاست ها و مسائل اقتصادی این بحران در حاشیه قرار گرفته است».