۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

"طوفان اقتصادی" در هنگ‌کنگ به پا شد/ کاهش 90درصدی صنعت گردشگری در این کشور

۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 412819
"طوفان اقتصادی" در هنگ‌کنگ به پا شد/ کاهش 90درصدی صنعت گردشگری در این کشور

میزان ورود گردشگران چینی به هنگ‌کنگ، در حال حاضر 90 درصد سقوط کرده که به دنبال آن، بسیاری از مشاغل این کشور دچار اختلال شده و وضعیتی بحرانی را برای اقتصاد آن رقم زده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ طبق آخرین آمار به دست آمده، سقوط فاجعه‌بار در آمار رفت و آمد گردشگران به هنگ‌کنگ، این کشور را در سال جدید، به میزان قابل توجهی متحول خواهد کرد.

گفتنی است که در حال حاضر، بسیاری از رستوران‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و هتل‌ها در سراسر هنگ‌کنگ، در حال تعطیل شدن هستند و همچنین ساعت‌های کاری و کارمندان خود را کاهش داده‌اند.

همه اقشار این کشور، از مقامات ارشد دولتی گرفته تا اتحادیه‌های کارگری و صاحبان مشاغل، با مشکلاتی همچون پرداخت صورت‌حساب‌ها و اجاره‌خانه‌ها درگیر هستند و به ویژه پس از سه روز تعطیلی به مناسبت سال جدید قمری چینی که از 25 ژانویه آغاز می‌شود، انتظار دارند که شرایط بدتر از این نیز شود.

قابل ذکر است که در این بازه زمانی، تعداد زیادی از گردشگران چینی برای گذراندن تعطیلات، به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند. در ژانویه 2019، تعداد این بازدیدکنندگان، به بیش از 5.5 میلیون نفر رسید، اما احتمالا تعداد آنها برای سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

شایان ذکر است که به گزارش انجمن صنعت گردشگری، تعداد تورهایی که از چین به هنگ‌کنگ وارد شده‌اند، در بازه زمانی چهار ماهه (ماه دسامبر تا کنون) در مقایسه با سال گذشته، 90 درصد کمتر شده است.

این مسئله نه تنها باعث اعتراض طرفداران دموکراسی ، به صورت متعدد سبب تعطیلی فرودگاه‌ها و متروهای هنگ‌کنگ و کساد شدن بازار صاحبان مشاغل شده، بلکه  بازدیدکنندگان را نیز دچار ترس کرده است.

همچنین، کاهش ارزش یوان، باعث 10 درصد گران‌تر شدن هنگ‌کنگ برای گردشگران چینی نسبت به سال گذشته شده است.

اقتصاد محلی هنگ‌کنگ، پیش از این و قبل از آغاز تظاهرات در ماه ژوئن، از تاثیرات جنگ تجاری چین و آمریکا رنج می‌برد. به دنبال آن، رکود اقتصادی که از سه ماهه دوم سال 2019 آغاز شد، به نظر می‌رسد مشاغل بیشتری را در مقابل رکود صنعت گردشگری، تسلیم کند.

پل چان، وزیر امور خارجه هنگ‌کنگ، وضعیت حال حاضر را به "طوفان اقتصادی" تعبیر کرده است.