۰ نفر

ترامپ از چین برای کنترل ویروس کرونا تشکر کرد

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۰۷
کد خبر: 412200
ترامپ از چین برای کنترل ویروس کرونا تشکر کرد

دونالد ترامپ بامداد شنبه از رییس جمهوری چین برای کنترل ویروس کشنده کرونا تشکر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ در پیامی توییتری نوشت: چین برای مهار ویروس کرونا بسیار سخت کار کرده است در همین رابطه ایالات متحده از تلاش‌های بسیار قدردانی می‌کند.  

رییس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: همه چیز به خوبی پیش می‌رود به همین دلیل به نمایندگی از مردم آمریکا می‌خواهم از شی جی پینگ رییس جمهوری چین تشکر کنم.  

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که دومین مورد ابتلای به ویروس کشنده کرونا در ایالت شیکاگو تایید شده است.  

به گزارش شبکه‌ ای بی‌سی، در بیانیه مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا آمده است که دومین فرد مبتلا به ویروس کرونا یک زن شهروند ایالت شیکاگو است که در اواخر ماه دسامبر (دی ماه) به شهر ووهان چین سفر کرده بود.  

مقامات بهداشتی شیکاگو اعلام کردند که بعد از شناسایی فرد مذکور، وی در بیمارستان بستری شده و در وضعیت پایداری قرار دارد.  

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی در چین گزارش شد.  

گزارش‌ها حاکی است که این ویروس تا کنون ۲۶ تن را به کام مرگ فرستاده و ۸۸۱ نفر را هم مبتلا کرده است.   چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تا کنون راه‌های ورود و خروج  هشت شهر در استان «هو بی» را بسته است.  

این ویروس تا کنون علاوه بر چین در ۱۱ کشور دیگر مشاهده است.