۰ نفر

انتشار فایل صوتی جدید از ترامپ درباره اخراج سفیر آمریکا

۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
کد خبر: 412150
انتشار فایل صوتی جدید از ترامپ درباره اخراج سفیر آمریکا

انتشار فایل صوتی جدیدی از رئیس‌جمهور آمریکا که در آن درباره اخراج سفیر کشورش در اوکراین صحبت می‌کند ممکن است دردسرهای تازه‌ای برای او ایجاد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» بارها مدعی شده فردی به نام «لو پارناس» را که اکنون به چهره‌ای خبرساز در رسوایی گفت‌وگوی تلفنی او با رئیس‌جمهور اوکراین تبدیل شده نمی‌شناسد. 

پارناس، یک تاجر آمریکایی و یکی از دستیاران «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ است که نماینده‌های دموکرات کنگره در آمریکا می‌گویند همراه با فردی دیگر به نام «ایگو فرومن» نقش مهمی در اخراج سفیر سابق آمریکا در اوکراین داشته‌اند. پرونده اخراج این سفیر یکی از مسائلی است که در پرونده استیضاح ترامپ دنبال می‌شود. 

یک فایل صوتی که پایگاه «ای‌بی‌سی» امروز به آن دست یافته ادعاهای قبلی ترامپ درباره اینکه پارناس را نمی‌شناسد به چالش می‌کشد و از طرف دیگر، اثباتی است برای اینکه ترامپ با فشارهای او «ماری یووانویچ»، سفیر آمریکا در اوکراین را اخراج کرده است. 

ترامپ در این فایل صوتی می‌گوید: «از شر او خلاص شوید. فردا او را اخراج کنید. برایم مهم نیست. فردا اخراجش کنید. باشد؟ این کار را انجام دهیم.»

به نوشته ای‌بی‌سی، در این فاصل صوتی قبل از این سخنان ترامپ صدای پارناس و فرومن شنیده می‌شود که به رئیس‌جمهور می‌گویند که سفیر آمریکا در اوکراین پشت سر او بدگویی کرده است. 

افراد مطلع گفته‌اند این صوت را ظاهراً فرومن ضبط کرده است. کاخ سفید از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است. 

در این فایل صوتی، صدای چند نفر شنیده می‌شود که همراه با رئیس‌جمهور آمریکا می‌خندند. در یک جای دیگر، ترامپ ظاهراً رضایت خودش را از معرفی «مایک پامپئو» برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا ابراز می‌کند. او می‌گوید: «پامپئو بهترین است.»

اما به نوشته ای‌بی‌سی، مهم‌ترین بخش این فایل صوتی مربوط به زمانی است که پارناس و ترامپ دارند درباره اخراج یووانویچ با یکدیگر صحبت می‌کند. 

پاناس می‌گوید: «بزرگترین مشکلی که در آنجا داریم و به نظرم باید از آنجا شروع کنیم این است که باید از شر سفیر خلاص شویم. او یکی از بازماندگان دولت کلینتون است.»

وی در ادامه می‌گوید: «او (یووانویچ) هر جا که می‌رود می‌گوید صبر کنید، ترامپ استیضاح خواهد شد، فقط صبر داشته باشید.»

ای‌بی‌سی نوشته این مکالمه سال ۲۰۱۸ انجام شده، ام حدود یک سال بعد، یعنی در آوریل سال ۲۰۱۹ سفیر اخراج شده است.