۰ نفر

ممنوعیت‌های مسافرتی جدید آمریکا علیه ۷ کشور

۲ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۱۴
کد خبر: 411547
ممنوعیت‌های مسافرتی جدید آمریکا علیه ۷ کشور

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، دولت ترامپ در نظر دارد هفت کشور شامل بلاروس، اریتره، قرقیزستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا را به لیست ممنوعیت‌های مسافرتی خود بیفزاید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، تعدادی از کشورها صرفا در برخی رده‌های صدور روادید با ممنوعیت مواجه می‌شوند. براساس گزارش وب‌سایت پولتیکو، لیست این کشورها نهایی نیست و هنوز امکان تغییر وجود دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت در فکر افزودن کشورهای دیگری به لیست ممنوعیت مسافرتی است اما به نام این کشورها اشاره‌ای نداشت. وب‌سایت پولتیکو گزارش داد، انتظار می‌رود تا دوشنبه این مساله روشن شود.

چنین اقدامی احتمالا روابط ایالات متحده و کشورهایی که تحت تاثیر این ممنوعیت‌ها قرار می‌گیرند، تیره خواهد کرد. به عنوان نمونه، نیجریه به عنوان بزرگترین اقتصاد آفریقا و پرجمعیت‌ترین کشور آن، شریک آمریکا در مبارزه با تروریسم است و شهروندان زیادی از آن ساکن ایالات متحده هستند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ مدعی شد، این کشورها از تامین الزامات امنیتی شامل تدابیر بیومتریک، اشتراک اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم ناکام مانده‌اند و با خطر محدودیت در مهاجرت به آمریکا مواجه شدند.   

وزارت امنیت داخلی آمریکا اما هنوز اظهارنظری نکرده است. وزارت خارجه آمریکا هم واکنشی نشان نداده است.

براساس نسخه کنونی ممنوعیت مسافرتی، شهروندانی از ایران، لیبی،‌ کره‌شمالی، سومالی، سوریه و یمن و همچنین برخی از مقام‌های ونزوئلایی و بستگانشان از دریافت طیف گسترده‌ای از ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی آمریکا منع شدند. نام کشور چاد هم پیشتر در این لیست قرار داشت اما در آوریل ۲۰۱۸ حذف شد. شهروندان این کشورها می‌توانند با طرح اقدام حقوقی خواستار لغو این محدودیت‌ شوند اما تعداد پرونده‌های موفق اندک است.