۰ نفر

نیروهای امنیتی ایران و ترکیه برای امنیت دو کشور تلاش می‌کنند

۲۶ دی ۱۳۹۸، ۱:۵۷
کد خبر: 410011
نیروهای امنیتی ایران و ترکیه برای امنیت دو کشور تلاش می‌کنند

مدیر کل امنیت پلیس استان حکاری و رئیس هیئت پلیس ترکیه گفت: نیروهای امنیتی ایران و ترکیه برای امنیت دو کشورتلاش می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آکانو آیدین عصر چهارشنبه در آئین امضای تفاهم نامه مرزی بین استان‌های مرزی ایران و ترکیه اظهار داشت: در راستای تحقق مفاد و محورهای این دیدار، تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری امور، یکی از برنامه‌های در دستور کار است در آینده‌ای نزدیک شاهد نتایج همکاری‌ها خواهیم بود همانطور که تا کنون دو طرف با تقدیم شهیدان خود نشان داده اند که برای امنیت دو کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه در نوار مرزی مشترک بین ۲ کشور، تهدیدهایی وجود دارد که همکاری ۲ طرف می‌تواند زمینه مقابله جدی‌تر با این تهدیدها را فراهم کند افزود: برای تحقق مفاد این تفاهم، تشکیل کارگروه مشترک پیگیری ضروری است که اقدامات لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

مدیر کل امنیت پلیس استان حکاری و رئیس هیئت پلیس ترکیه یادآور شد: امروز برای ارتقا همکاری‌های مشترک میان دو کشور در استان‌های مرزی، تصمیمات خوبی اتخاذ شد و برای تحقق این مهم سند همکاری مشترک پلیسی به امضا رسید.

وی اضافه کرد: در نوار مرزی مشترک میان دو کشور، تهدیداتی را شاهدیم که این تهدیدات ممکن است به امنیت دو کشور آسیب برساند، بنابراین لازم است که به راهکارهای دقیقی بیاندیشیم و معتقدم با تشریک مساعی و تبادل اطلاعات، دانش و تجربیات می‌توانیم برای مشکلات، راه حل‌های درست و عملیاتی بیابیم و بر تهدیدها غلبه کنیم.

در پایان این دیدار، هدایایی به رسم یادبود میان فرمانده انتظامی آذربایجان غربی و رئیس هیئت رؤسای پلیس استان‌های مرزی ترکیه مبادله شد.