۰ نفر

درخصوص حادثه سقوط هواپیما؛

وزیر کانادایی خواستار جبران خسارت از سوی ایران شد

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶
کد خبر: 409620
وزیر کانادایی خواستار جبران خسارت از سوی ایران شد

بعد از اظهار نظر روز گذشته «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، وزیر مهاجرت این کشور خواستار جبران خسارت خانواده‌های قربانیان این حادثه و پذیرش کامل مسئولیت آن از سوی ایران شد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، "مارکو مندیچینو" وزیر مهاجرت کانادا در مصاحبه با شبکه سی بی سی کانادا گفت: دولت "جاستین ترودو" تمام تلاش خود را انجام می دهد تا ایران در قبال این واقعه پاسخگو باشد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری، ‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران تأیید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفته است.

در این حادثه برخی مسافران کانادایی حضور داشتند.

مندیچینو در مصاحبه روز دوشنبه خود با شبکه کانادایی افزود: ما در این مدت کوتاه با توجه به پذیرش مسئولیت این حادثه از سوی ایران، خواستار آن هستیم دولت این کشور به سوالات دیگر در مورد این فاجعه پاسخ دهد.

وزیر مهاجرت کانادا علاوه بر این تاکید کرد: دولت ایران باید به موقع اجساد را به خانواده هایشان بازگرداند و جبران خسارت خانواده های داغدار انجام شده و حمایت های لازم را ارائه دهد.

مندچینو با بیان اینکه دولت ترودو در حال تلاش برای همکاری با ایران است تا عدالت برقرار شود اضافه کرد: "ایران باید مسئولیت کامل را به عهده بگیرد."

وزیر مهاجرت کانادا در پاسخ به این سؤال که کانادا چگونه ایران را پاسخگو خواهد دانست، گفت: کشورش "به تعامل با ایران" ادامه خواهد داد.