۰ نفر

میزان مصرف داخلی چین از ۵.۷ تریلیارد دلار فراتر رفت

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۸:۲۷
کد خبر: 409508
میزان مصرف داخلی چین از ۵.۷ تریلیارد دلار فراتر رفت

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد میزان کل مصرف چین در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) برای نخستین بار از ۵.۷ تریلیارد دلار فراتر رفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «وانگ بین» معاون بخش گردش بازار وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه گفت: بازار مصرف چین در سال ۲۰۱۹ به طور کلی باثبات بوده و حجم آن به طور باثباتی گسترش یافته است.

او گفت: در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۹، میزان خرده فروشی آنلاین در چین به ۷ تریلیارد و ۶۰۰ میلیارد یوان (هر دلار آمریکا ۶.۹ یوان) رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۹.۷ درصد افزایش یافته است و درآمد رستوران سراسر کشور نیز رشد ۹.۴ درصدی یافته است.

این مقام چینی پیش بینی کرد میزان کل مصرف چین در سال ۲۰۱۹ به ۴۱ تریلیارد و ۱۰۰ میلیارد یوان برسد، ضمن این که مصرف برای ششمین سال پی در پی نیروی محرکه اول رشد اقتصادی چین است.

این در شرایطی است که چین با آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی درگیر نبرد تجاری شده است نبردی که به گفته مقامات دو کشور ۱۵ ژوئن امسال با امضای توافق نامه مرحله اول به پایان خواهد رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در همین ارتباط اعلام کرد روز ۱۵ ژانویه با چین یک توافق تجاری که او آن را «مرحله اول بسیار بزرگ و جامعی» می خواند امضا خواهد کرد و نمایندگان عالی رتبه ای از چین در این مراسم امضا در کاخ سفید شرکت خواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد که بعدا، برای آغاز مذاکرات برای «مرحله دوم» این توافق به پکن سفر خواهد کرد این سفر در صورتی که انجام شود اولین سفر او به چین از ماه نوامبر ۲۰۱۷ خواهد بود.

واشنگتن و پکن در اواسط دسامبر اعلام کردند که درباره مرحله اول به توافق رسیده اند تحت این توافق چین ملزم است حجم زیادی از محصولات کشاورزی آمریکایی را بخرد و از مالکیت معنوی بهتر حفاظت کند.