۰ نفر

لندن ایران را به اعمال تحریم تهدید کرد

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲
کد خبر: 409397
لندن ایران را به اعمال تحریم تهدید کرد

وزیر خارجه انگلیس با حضور در پارلمان این کشور، گفت لندن بعد از خروج از اتحادیه اروپا نظام تحریمی تازه‌ای تعریف می‌کند تا با آن بتواند تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه ایران را به اعمال تحریم علیه تهران بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تهدید کرد.

راب که در پارلمان انگلیس صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که لندن در صورت صورت خروج از اتحادیه اروپا چه تدابیری برای مقابله با ایران در دستور کار قرار می‌دهد، گفت: «یکی از کارهایی که داریم انجام می‌دهیم و در مورد آن با شرکا بین‌المللی خود درباره آن هماهنگی کرده‌ایم و من درباره‌اش با طرف‌های آمریکایی و کانادایی رایزنی کرده‌ام، این است که زودی یک نظام تحریمی مشابه مدل [تحریم‌های قانون] "ماگنیتسکی" تدوین کنیم.»

وی گفت هدف از این کار است که «اطمینان یابیم که همزمان با خروج از اتحادیه اروپا ما یک نظام تحریمی مستقل داشته باشیم که بتوانیم بر اساس آن مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت صدور روادید انجام دهیم.»

راب در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت لندن معتقد است که باید در موضوع ایران «اتحاد فرآتلانتیکی» را حفظ کرد. وی گفت هرچند که لندن به «دکترین فشار حداکثری» علیه ایران نپیوسته، اما معتقد است که گام‌های ایران در جهت کاهش پایبندی به برجام، عملا این توافق را به یک «پوسته» بدل کرده است.

او در اظهاراتش بار دیگر ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد و گفت لندن امیدوار است که ایران همانطور که آمریکا می‌خواهد پای میز مذاکره بیاید. وی با بیان اینکه دریچه دیپلماسی اکنون اندکی باز است، گفت تنها راه برای خروج ایران از «انزوا» این است که جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی تازه را بپذیرد.