۰ نفر

ایران برای تیم کانادایی روادید صادر کرد

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۳:۰۰
کد خبر: 409152
ایران برای تیم کانادایی روادید صادر کرد

وزیر خارجه کانادا گفت: ایران برای هشت تن دیگر از تیم کارشناسان کانادایی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی روادید صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرانسوا فیلیپ گفت: به دنبال حادثه مرگبار سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین تهران برای هشت نفر از تیم کارشناسان کانادایی روادید صارد کرده است و انتظار می رود که اعضای تیم روز دوشنبه وارد تهران شوند.  

وی توییتر نوشت: سه تن از اعضای یک تیم روز شنبه برای ایجاد پایگاه عملیاتی به ایران پرواز کرده بودند و هشت نفر دیگر نیز روز دوشنبه به این تهران سفر می‌کنند.  

به نوشته فیلیپ: ما انتظار داریم تیم کاملاً آماده باشد تا کارهای مهم خود را از فردا آغاز کنند.  

ایران و کانادا در حال حاضر دارای هیچ رابطه دیپلماتیکی نیستند.  

"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا روز گذشته گفت: ایران مسئولیت سقوط هواپیمای غیرنظامی اوکراینی را پذیرفته و خانواده قربانیان این سانحه انتظار دارند با همکاری ایران، عدالت اجرا و پاسخ سوالات آن‌ها داده شود.  

وی بیان کرد: تمرکز ما روی ارائه حمایت‌های کنسولی لازم برای خانواده قربانیان است و تا بتوانیم در چارچوب فنی تمام زوایای این حادثه را بررسی کنیم که چگونه اجازه داده شده که چنین حادثه‌ای در آسمان تهران اتفاق بیافتد.  

وی تصریح کرد: ایران به مقامات کنسولی کانادا ویزا خواهد داد تا محققان کانادایی عازم تهران شوند و ما در این مسیر نیازمند همکاری بیشتر با ایران هستیم تا بتوانیم پاسخ خانواده‌های قربانیان را بدهیم و در این راستا ایران اطمینان داده است که ویزای لازم را برای محققین کانادایی صادر خواهد کرد.  

به گفته وی، در حال حاضر تمرکز ما روی خانواده‌های قربانیان این حادثه است و تمام تلاش ما این است با همکاری ایران بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.