۰ نفر

حضور روسای سازمان‌های مردم نهاد کره‌ای ضد جنگ در سفارت ایران

۲۰ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۴۲
کد خبر: 408613
حضور روسای سازمان‌های مردم نهاد کره‌ای ضد جنگ در سفارت ایران

روسای ۱۵سازمان مردم نهاد کره ای مخالف جنگ، جهت همدردی با ملت ایران و مخالفت با سیاست های جنگ طلبانه آمریکا امروز جمعه در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول حاضر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مخالفان جنگ در این اقدام، ضمن محکوم کردن ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، بیانیه ای در همبستگی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران قرائت کردند.
در ادامه، فعالان ضد جنگ کره ای دفتر یادبودی که به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و جانباختگان سانحه هواپیمایی مسافربری اوکراین در سفارت ایران گشوده شده بود را امضا کردند.
این گروه ها ضمن محکوم کردن سیاست های جنگ طلبانه آمریکا خواستار کاهش تنش در منطقه شدند و از دولت کره جنوبی نیز خواستند از اعزام نیرو به تنگه هرمز خودداری کند.
در عین حال شماری از مردم و فعالان ضد جنگ کره جنوبی امروز جمعه با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در سئول به جنگ افروزی امریکا علیه ایران اعتراض کردند.
فعالان کره جنوبی با تجمع در میدان گوانگ هامون در مقابل سفارت آمریکا در سئول همچنین درخواست واشنگتن از کره جنوبی برای اعزام نیرو به تنگه هرمز را محکوم کنند.
تجمع کنندگان در حالی پلاکارهایی با عنوان «نه به جنگ» و «نه به جنگ با ایران» در دست داشتند که مقابل سفارت آمریکا به نشانه اعتراض روی زمین خوابیده بودند.