۰ نفر

موسوی: هیأتی ۱۰نفره از کانادا عازم ایران هستند

۲۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبر: 408565
موسوی: هیأتی ۱۰نفره از کانادا عازم ایران هستند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: هیأت ۱۰ نفره از کانادا برای رسیدگی به امور قربانیان کانادایی سقوط هواپیمای اوکراینی عازم ایران هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین تحولات مربوط به رسیدگی به سانحه هوایی اخیر اظهار داشت: طبق هماهنگی انجام شده بین وزارت امور خارجه های ایران و کانادا یک هیأت ده نفره کانادایی برای رسیدگی به امور قربانیان کانادایی حادثه تاسف بار سقوط هواپیمای اوکراینی عازم ایران هستند. 

موسوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای تسهیل امور مربوط کشورهایی که اتباع آنها در این حادثه غم انگیز دچار حادثه شده اند دریغ نخواهد کرد و نتایج بررسیهای فنی هم  بر اساس مقررات ایکائو و با مشارکت نمایندگان اوکراین،  بوئینگ و با حضور متخصصان ناظر از سایر کشورهای خسارت دیده پس از تکمیل به طور شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید.

سخنگوی وزارت خارجه پیش از این هم در واکنش به فضاسازی های مشکوکی که در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی توسط منابع غربی ایجاد شده، گفته بود: جمهوری اسلامی ایران تحقیقات در خصوص علت سقوط این هواپیما را طبق استانداردهای بین المللی و ضوابط ایکائو آغاز کرده و از کشور اوکراین به عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده هواپیما برای مشارکت در تحقیقات دعوت به عمل آورده و از حضور کارشناسان کشورهایی که اتباع آنها در این سانحه دلخراش جان خود را از دست داده اند استقبال کرده و از نخست وزیر کانادا و هر دولتی که اطلاعاتی در این خصوص دارد درخواست می نماید این اطلاعات را در اختیار کمیته بررسی سانحه مزبور در ایران قرار دهد.

صبح دیروز پنجشنبه ۱۹ دی ماه نیز ظریف و همتای کانادایی خود در این باره گفتگو کردند.

یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه که از تهران عازم کی یف بود در نزدیکی تهران سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.