۰ نفر

بانک جهانی اعلام کرد؛

آغاز روند رو به رشد اقتصاد ایران از۲۰۲۰/ پیش بینی رشد ۲.۵درصدی برای اقتصاد جهان

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۱۹
کد خبر: 408429
آغاز روند رو به رشد اقتصاد ایران از۲۰۲۰/ پیش بینی رشد ۲.۵درصدی برای اقتصاد جهان

بانک جهانی از آغاز حرکت رو به رشد اقتصاد ایران از سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود از رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد رویکرد اقتصادهای توسعه یافته و درحال توسعه در این گزارش با یکدیگر تا حدودی متفاوت است.

براساس این گزارش انتظار می رود نرخ رشد اقتصادی در آمریکا،  اروپا و ژاپن با کاهش ۰.۱ درصدی مواجه شود که مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر آن وضعیت دشوار تولید در این کشورها و اثرات جنگهای تعرفه ای است اما از سوی دیگر انتظار می رود کشورهای درحال توسعه از رشد اقتصادی مطلوب تری برخوردار باشند. بخش زیادی از بهبود وضعیت اقتصادهای درحال توسعه به هشت کشور بر می گردد.  

بانک جهانی اعلام کرده است انتظار میرود ایران و آرژانتین در سال ۲۰۲۰ از رکود اقتصادی خارج شوند.

شش کشور دیگر نیز که در سال ۲۰۱۹ از لحاظ اقتصادی با چالش هایی روبرو بودند در شرایط بهتری قرار می گیرند. برزیل، هند، مکزیک، روسیه، عربستان و ترکیه این شش کشور را تشکیل می دهند

با وجود کاهش تنش ها در جنگ تجاری میان امریکا و چین، بانک جهانی همچنان رویکرد نسبتا بدبینانه ای به وضعیت رشد اقتصادی در مجموع سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دارد.

بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود درباره بررسی ابعاد اقتصاد جهان، ۰.۲ درصد از برآورد پیشین برای رشد اقتصادی در مجموع این دو سال را کاهش داد و پیش بینی کرد میانگین رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۰ معادل ۲.۵ درصد است.