۰ نفر

زاخارووا: وقایع اخیر نتیجه سیاست‌های کوته‌بینانه آمریکاست

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۰۹
کد خبر: 408223
زاخارووا: وقایع اخیر نتیجه سیاست‌های کوته‌بینانه آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مناقشه‌ای که در منطقه خاورمیانه بر اثر حمله اخیر آمریکا به عراق (به شهادت رساندن سلیمانی و همراهانش) برپا شده در حال تشدید است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازایرنا، «ماریا زاخارووا» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو اکومسکو گفت: تشنجی که بر اثر حمله اخیر آمریکا به عراق در منطقه خاورمیانه بوجود آمده است و روسیه درباره آن هشدار داده بود، در حال بدتر شدن است.

وی افزود: ما شاهد این چنین سیر اوضاع هستیم که قبلا در مورد آن هشدار داده و همه را از پیامدهای آن برحذر داشته بودیم.

زاخارووا گفت: همینک موج دیگری از تنش‌ها در منطقه بوجود آمده که بدیهی است از سیاست‌های کشورهای غربی و در وهله اول آمریکا منشاء گرفته که سیاست بسیار عجیب و کوته بینانه‌ای را دنبال می‌کند. 

 به گفته دیپلمات روس، موج جدید تنش‌ها در منطقه بر اثر افزایش شدید و بحرانی اختلاف‌ها بوجود آمده است. در زمان حاضر آنچه که در مورد تشدید تنش‌ها هشدار داده بودیم، تحقق می‌یابد.

 وی خاطرنشان کرد که حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق پیامد اقدامات آمریکاست، واشنگتن اقدامات بدون تایید شورای امنیت انجام داده بود.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.