۰ نفر

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا شد

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۵۶
کد خبر: 407949
پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا شد

پدرو سانچز که در انتخابات ۱۰نوامبر (۱۹آبان) پیروز انتخابات اسپانیا شده بود روز سه شنبه موفق به کسب رای اعتماد کنگره نمایندگان برای سمت نخست وزیری شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نشست نخست کنگره نمایندگان اسپانیا برای بررسی گزینه نخست وزیری "پدرو سانچز" در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری برگزار شد و نظر به اینکه سانچز نتوانست در رای گیری روز یکشنبه اکثریت مطلق آرا یعنی حداقل ۱۷۶ کرسی را با خود همراه نماید، رای گیری ثانویه در نشست امروز  سه شنبه کنگره نمایندگان برگزار شد.

در رای گیری روز یکشنبه، سانچز ۱۶۶ رای موافق، ۱۶۵ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع کسب نمود. سانچز در رای گیری امرور کنگره نمایندگان اسپانیا ۱۷۶ رای کسب نمود و رسما به عنوان نخست وزیر اسپانیا در دوره جدید انتخاب شد.

سانچز اکنون چراغ سبز دارد تا که برای نخستین بار در ۴۰ سال دوران دموکراسی اسپانیا به همراه حزب اونیدوس پودموس به رهبری پابلو ایگلسیاس ، دولت ائتلافی تشکیل دهد.

با انتصاب سانچز ، اسپانیا تلاش می‌ کند تا که به یک دوره بسیار ناپایدار سیاسی ۱۰ ماهه این کشور با یک دولت موقت ، دو انتخابات سراسری در سال ۲۰۱۹ و چهار سال دولت های ضعیف که در آن سیاست قطبی شد و نهادهای کشور با مساله جدایی طلبی کاتالونیا و ظهور حزب فوق راست گرای افراطی بوکس ، تحت بزرگترین فشارها در چند دهه اخیر قرار گرفتند ، پایان دهد.