۰ نفر

ظریف: مقامات آمریکایی از روبه‌رو شدن با حقیقت هراس دارند

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۰۷
کد خبر: 407934
ظریف: مقامات آمریکایی از روبه‌رو شدن با حقیقت هراس دارند

وزیر امور خارجه عدم صدور ویزا برای خود برای شرکت در نشست شورای امنیت را در قیاس با تهدیدات رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا کم‌اهمیت دانست و تاکید کرد: مقامات آمریکایی از روبه‌رو شدن با حقیقت هراس دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین، «محمدجواد ظریف» عصر امروز در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «در قیاس با تهدید پمپئو مبنی بر به قحطی کشاندن ایرانیان (جنایت علیه بشریت)، گزافه‌گویی ترامپ درباره میراث فرهنگی (جنایت جنگی)، تروریسم اقتصادی و ترور بزدلانه، عدم صدور ویزا برای من که نقض توافقتنامه ۱۹۴۷ ملل متحد و دولت ایالات متحده درباره مقر ملل متحد است، موضوع کم‌اهمیتی است.»

وی ادامه داد: «ولی آنها واقعاً از چه چیزی هراس دارند؟ از حقیقت؟ »

به گزارش ایرنا، روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که برای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای حضور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد ویزا صادر نخواهد کرد. 
ظریف صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به عدم صدور ویزا از سوی آمریکا برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل که قرار است به درخواست نماینده ویتنام در مقر سازمان ملل متحد برگزار شود، این اقدام را نشانه ورشکستگی مقامات و دولت‌آمریکا عنوان کرد.
وزیر امور خارجه گفت: توافق من برای حضور در این نشست از مدت‌ها قبل بوده است. آمریکایی‌ها می‌خواهند این تصور را ایجاد کنند که ما این نشست را بعد از ترور شهید سردار سلیمانی درخواست کرده‌ایم و آنها فرصت نداشتند. چرا که به دبیرکل گفته اند که ما فرصت صدور ویزا را نداشتیم. در حالی که درخواست ویزای ما چندین هفته قبل رفته بود و این درخواست به تازگی نبوده است. حتما فرصت کافی برای صدور آن را داشتند.
وی با اشاره به دروغ پردازی وزیر خارجه‌آمریکا تصریح کرد: آنچه که وی مانند همیشه به دروغ می‌گوید که فرصت نداشتیم، به دلیل وحشت آنها از این است که یک نفر بیاید و واقعیات را برای مردم آمریکا بیان کند و این اشتباه را انجام می‌دهند که دنیا در نیویورک خلاصه نمی‌شود شما از تهران هم می‌توانید با مردم آمریکا صحبت کنید.