۰ نفر

فارین پالیسی: آمریکا به ظریف ویزا نداده است

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 407758
فارین پالیسی: آمریکا به ظریف ویزا نداده است

نشریه فارین پالیسی مدعی شد که دولت آمریکا به وزیر امورخارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل ویزا نداده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بنابر ادعای نشریه فارین پالیسی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با عدم صدور ویزا برای محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران مانع از سفر او به نیویورک برای شرکت در نشست هفته جاری شورای امنیت سازمان ملل شده است که نقض شرایط توافق‌نامه مقر در سال 1947 است که از واشنگتن می‌خواهد به عنوان میزبان سازمان ملل به تمامی مقامات خارجی اجازه ورود به خاک آمریکا را بدهد.

سه منبع دیپلماتیک گفته‌اند که ظاهرا ظریف قصد داشته در این نشست درباره شهادت فرمانده سپاه قدس ایران سخنرانی کند.

به نوشته فارین پالیسی، یک دیپلمات مطلع از این موضوع گفت: وزیر امورخارجه ایران چند هفته پیش برای این سفر درخواست ویزا کرده بود تا در نشست نهم ژانویه (19 دی‌ماه) شورای امنیت درباره اهیمت اجرای منشور سازمان ملل شرکت کند.

این نشست به ظریف اولین فرصت را می‌داده است تا درباره حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد در سه ژانویه که به شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش منجر شد، به‌طور مستقیم با جامعه بین‌الملل صحبت کند.پنتاگون روز جمعه تایید کرد که این حمله با دستور مستقیم رئیس جمهور ترامپ انجام گرفته بود.

این اقدام آمریکا به موجب تشدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن در منطقه  پر آشوب خاورمیانه شده است و بسیاری از مقامات دنیا با ابراز نگرانی نسبت به این وضعیت، خواستار کاهش تنش‌ها شده‌اند.