۰ نفر

گروه اوراسیا از افزایش تنش میان ایران و آمریکا اظهار نگرانی کرد

۱۶ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۵۷
کد خبر: 407673
گروه اوراسیا از افزایش تنش میان ایران و آمریکا اظهار نگرانی کرد

ایان برمر رییس گروه اوراسیا روز دوشنبه گفت: درگیری کشنده میان آمریکا و ایران در سال ۲۰۲۰بسیار خطرناک است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برمر در نامه ای نسبت به افزایش تنش میان آمریکا و ایران در سال ۲۰۲۰ هشدار داد و عنوان کرد که مقیاس تهدیدی که توسط تهران ارائه می شود قابل اغراق است.

در پی ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در بغداد، رییس گروه اوراسیا مدعی شد که نه ترامپ و نه تهران خواهان آغاز جنگ تمام عیار در منطقه نیستند.

به نوشته برمر، شکست سیاست دیپلماسی ایالات متحده در قبال ایران، عراق و سوریه خطرات قابل توجهی برای ثبات منطقه ایجاد می کند و این خطرات می تواند شامل  کشمکش کشنده با ایران و فشار رو به جلو بر قیمت نفت باشد.

گروه اوراسیا یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره در زمینه خطرات سیاسی است که در سال ۱۹۹۸ توسط ایان برمر با دفاتری در نیویورک، واشنگتن دی سی، لندن، توکیو، سائوپائولو، سان فرانسیسکو، برزیلیا و سنگاپور تأسیس شد.

این شرکت تجزیه و تحلیل و تخصص در مورد چگونگی تحولات سیاسی بازارها را ارائه می دهد و محیط های سرمایه گذاری را در سراسر جهان را پیشگویی می کند.  

سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس، «ابو مهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی و شماری از همراهان وی سحرگاه روز جمعه در یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.